۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۰۳۳۱۵
حجت الاسلام احمدزاده خبر داد؛

وجود ۱۳۹ موقوفه ویژه ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۷۰ محفل انس با قرآن، بیش از ۵۰ سفره افطاری ساده، ۶۴ مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و ۶۱ مراسم احیای لیالی قدر از محل ۱۳۹ موقوفه ویژه ماه مبارک رمضان و برخی موقوفات عام در خراسان رضوی برگزار می شود.
احمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری محافل انس با قرآن این اداره در ماه مبارک رمضان گفت: طی ماه مبارک رمضان 70 محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز در سطح استان برگزار می شود که از این تعداد 14 محفل در حاشیه شهر و 6 محفل در مساجد شاخص مشهد منعقد است.

وی با اشاره به حضور برخی قاریان مصری در محافل انس شب های قدر، به حضور اوقاف خراسان رضوی در دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اشاره و تصریح کرد: سال گذشته در ماه مبارک رمضان سه هزار جلد قرآن وقف محافل قرآنی شد که پیش بینی می شود امسال این تعداد به پنج هزار جلد برسد.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به وجود 139 موقوفه ویژه ماه مبارک رمضان با نیات اطعام و افطاری، عزاداری و روضه خوانی و ختم قرآن در استان افزود: افزون بر این تعداد، برخی موقوفات نیز قابلیت استفاده برای ماه مبارک رمضان را دارند.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه به برگزاری اختتامیه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: اختتامیه مسابقات همه شهرهای استان به جز مشهد در ماه رمضان واختتامیه مسابقات شهرستان مشهد دهم تیرماه برگزار می شود.

وی همچنین از اجرای طرح ضیافت الهی در 85 بقعه و مراسم افطاری ساده در 51 بقعه استان خبر داد و گفت: مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 64 بقعه، مراسم لیالی قدر در 61 بقعه و نماز عید فطر نیز در 47 بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به اجرای طرح «افطاری خشک» با ابتکار و نظارت اداره کل اوقاف خراسان رضوی و به همت خیرین اظهار کرد: تاکنون 1500 بسته افطاری خشک هر یک به ارزش یک میلیون ریال تهیه و میان محرومان، نیازمندان و زلزله زدگان استان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی یادآور شد: علاقمندان جهت مشارکت در این طرح خداپسندانه می توانند کمک ها و نذورات خود را به شماره كارت 6037992230343008 بنام «افطاری ضیافت الهی» واریز کنند./202/930/ب1

ارسال نظرات