۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۰۳۳۷۵
امام جمعه بجنورد:

تشکل‌های انقلابی در مقابل کارشکنی‌ها احساس یأس نکنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به دانشجویان انقلابی، گفت: در مقابل کارشکنی‌های احتمالی احساس یأس نکنید، از دست‌اندازها خسته نشده و ناامید نشوید و تلاش کنید هسته اصلی و معنوی دانشگاه را تشکیل دهید.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از دانشجویان انقلابی هیأت امام زمان (عج)، اظهار کرد: فعالیت هیأت مذهبی امام زمان(عج) در دل دانشگاه و حضور دانشجویان با روحیه جهادی، انقلابی و دینی در این تشکل امر مهم و مبارکی است.

وی افزود: رسول گرامی اسلام فرموده من تنها چیزی که از شما می‌خواهم این است که مودت خود را نسبت به اهل بیت من ظاهر و آشکار کنید؛ به همین دلیل ما باید ارتباط خود را با اهل بیت تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه ما باید با ائمه چند نوع ارتباط را داشته باشیم که ارتباط عاطفی یکی از آنها است، ادامه داد: ارتباطات عاطفی با ائمه اطهار (ع) شیعه را در طول تاریخ اسلام حفظ کرده است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ارتباط علمی با اهل بیت هم بسیار مهم است، تصریح کرد: باید از معارف آنها بهره‌مند شده و معرفت خود را نسبت به معارفی که اهل بیت(ع) بیان کرده‌اند بیشتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط علمی و دانشی و آموزش دیدن برای فهم کلام ائمه(ع) اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل باید علم اهل بیت(ع) را متوجه شده و به دیگران هم منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ارتباط سیاسی با اهل بیت(ع) را یکی دیگر از ارتباطات ضروری دانست و گفت: باید بدانیم ائمه(ع) در مقابل مستکبران، ظالمان و منافقان چه می‌کردند و در مقابل اصحاب فتنه و اشرار جامعه چه برخوردی داشتند؛ زیرا سیاست ما عین دیانت ما است و باید آن را از اهل بیت بیاموزیم و سیره سیاسی اهل بیت(ع) را در زندگی الگو قرار دهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: همچنین ارتباط توسلی و معنوی با اهل بیت(ع) هم بسیار مهم است؛ زیرا اهل بیت(ع) حجت موجه در نزد خداوند هستند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید هیأت‌های مذهبی دانشجویی پربار باشد تا در فضای دانشگاه تأثیرگذار باشند، گفت: در دانشگاه‌ها انواع و اقسام افکار و اندیشه‌ها جریان دارد؛ از این‌ رو باید دانشجویان انقلابی و جهادی فرهنگ ناب اهل بیت(ع) را به‌خوبی عرضه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به دانشجویان انقلابی، اظهار کرد: در مقابل کارشکنی‌های احتمالی احساس یأس نکنید، از دست‌اندازها خسته نشده و ناامید نشوید و تلاش کنید هسته اصلی و معنوی دانشگاه را تشکیل دهید.

وی با بیان اینکه باید جمع دانشجویان انقلابی و جهادی را تقویت کرده و شمع جمع شما هم ولایت باشد، افزود: این‌گونه تشکل‌ها و تجمع‌ها عوامل بالنده انقلاب و نظام اسلامی بوده و سبب رشد فردی و اجتماعی می‌شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات