۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۵۰۳۴۰۸
امام جمعه بهشهر:

دشمن در سند ۲۰۳۰ به دنبال استحاله فرهنگی کشور است

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که دشمن در سند ۲۰۳۰ به دنبال استحاله فرهنگی کشورمان است، گفت: دشمن در این سند ضد دینی و فرهنگی به دنبال، ضربه زدن به فرهنگ دینی و انقلابی جامعه است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان این شهرستان به اهمیت علم آموزی در جامعه اشاره کرد و گفت: در دین مبین اسلام نسبت به اهمیت فراگیری علم در هر سطوحی  سفارش شده است.

وی با بیان این که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) همه عمر خود را در مسیر هدایت انسان ها به کار گرفتند، افزود: ائمه اطهار(ع) برای رساندن پیام الهی گسترش اسلام ناب و حقیقی به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تفقه در دین همواره مورد سفارش قرار گرفته است، بیان داشت: امام صادق(ع) در روایتی به امت اسلام سفارش کرد تا به دنبال فهم عمیق دینی بروند و این مسأله نشان دهنده توجه به علم و علم آموزی در مکتب اهل بیت(ع) دارد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام در زمانی مبعوث شدند که مردم آن زمان در یک شرایط بسیار سختی زندگی می کردند، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام با هدایت انسان ها به سوی اسلام ناب، مردم آن زمان را از یک وضعیت تأسف بار نجات دادند.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با اشاره به این که برای ترویج دین و آگاهی بخشی به جامعه در طول تاریخ تلاش ها و زحمات بسیاری صورت گرفته است، بیان داشت: اگر امروز می بینیم دین و ارزش های اسلامی در همه بخش های جامعه نهادینه شده به دلیل تلاش ها و ازخودگذشتگی های بزرگان دین در طول تاریخ است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین بدون تلاش های شبانه روزی علما و بزرگان دین به جایگاه امروز خود دست پیدا نمی کرد، افزود: امروز همه ما باید قدردان آن زحمات و تلاش های بی وقفه در این عرصه خطیر باشیم.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دین جایگاهی در برنامه های اجتماعی و آموزشی کشورمان نداشت، تصریح کرد: خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز شاهد گسترش دین در همه بخش های اجتماع امروز است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که البته امروز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم و باید بیشتر تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده هر جا ارزش های اسلامی در جامعه نهادینه و گسترش یابد دیگر جایی برای هجمه های فرهنگی دشمنان نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش بسیار مهم و تعیین کننده دستگاه تعلیم و تربیت در پرورش نسلی متعهد، با ایمان، انقلابی و متخصص اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در خط مقدم پرورش انسان هایی متعهد و با ایمان بر عهده دارد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که امروز یکی از مهم ترین اولویت های آموزش و پرورش باید ترویج مبانی دینی و اعتقادی برای دانش آموزان باشد، تصریح کرد: علم آموزی باید با ترویج مبانی دینی و انقلابی همراه باشد.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که علم بدون دین و تقوا نمی تواند اثربخش و انسان ساز باشد، خاطرنشان کرد: امروز تنها چیزی که می تواند آینده نظام دینی ما را تضمین کند پرورش نسلی متعهد، انقلابی و متخصص است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عده ای تنها علم آموزی بدون دین و تقوا را مطالبه می کنند که این موضوع ممکن است انحراف را در پیش داشته باشد، بیان داشت: به تجربه ثابت شده است که علم بدون دین نمی تواند مسیر صحیح را طی کند و در مسیر راه منحرف خواهد شد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امروز بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان که از علم و تکنولوژی برخوردار هستند متأسفانه در مسیر درست گام بر نمی دارند، تصریح کرد: علم در این کشورها به ابزاری برای ظلم و ستم به انسان های مظلوم تبدیل شده است.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که علم باید در نظام اسلامی در خدمت به دین، تقویت کرامت انسانی و اخلاق باشد، ادامه داد: متأسفانه در دنیای غرب علم در خدمت به گسترش فساد، ظلم و بی بندوباری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز هجمه های بسیاری نسل جوان جامعه ما را تهدید می کند، تصریح کرد: یکی از بهترین راه های مقابله با این هجمه ها گسترش اصول و مبانی دینی در جامعه به ویژه در میان دانش آموزان به عنوان آینده سازان این کشور است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که هدف دشمنان از گسترش این هجمه های فرهنگی، از بین بردن هویت دینی و انقلابی نسل جوان جامعه ما است، خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی می خواهند جوان ایرانی را از درون بی هویت کنند تا به اهداف و خواسته های شوم خود دست یابند.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سند 2030 اشاره کرد و با بیان این که این سند نمونه بارز ترویج فرهنگ غربی در جامعه است، گفت: خوشبختانه با هشدار به موقع رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرای این سند غربی در کشورمان متوقف شد.

امام جمعه بهشهر با بیان این که مسؤولان باید هوشیار باشند که دشمنان هیچ گاه پروژه نفوذ در کشورمان را پایان نداده اند، افزود: سند 2030 نیز نمونه بارز پروژه نفوذ دشمن در مراکز اصلی و حساس کشورمان است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که دشمن در سند 2030 به دنبال استحاله فرهنگی کشورمان است، تصریح کرد: دشمن در این سند ضد دینی و فرهنگی به دنبال، ضربه زدن به فرهنگ دینی و انقلابی جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که محتویات سند 2030 با مبانی دینی و انقلابی کشورمان در تضاد جدی است، خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور باید هوشیار باشند تا دیگر در دام توطئه های دشمنان گرفتار نشوند./202/1317/ب1

ارسال نظرات