۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۰۳۴۲۰
با پیام آیت الله مظاهری؛

آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم اصفهان برگزار شد

آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم اصفهان، با پیام حضرت آیت الله مظاهری برگزار شد.
استاندار اصفهان نمایشگاه قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم اصفهان، با پیام حضرت آیت الله مظاهری برگزار شد.

حضرت آیت الله مظاهری در پیام خود قرآن را کتابی جامع و جاودانه‌ای توصیف کرد که هرگز کهنه نمی‌شود و مایه سلامت و سعادت اهل ایمان و خدا باوران می‌شود.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه انسان با تمسک به قرآن راه هدایت و سعادت و تعالی بشری را می‌تواند طی کند، گفت: ما در انتخاب راه و حرکت در مسیر قرآنی پیشروتر از جوامعی هستیم که بر طبل قرآن می‌کوبند و در مسیر باطل قرار دارند.

وی در ادامه افزود: خدا را شاکریم در جامعه ای زندگی می‌کنیم که مبنای اعتقادات ما به دستورات قرآن ختم می‌شود و این به آن معناست چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در حالی طی می‌شود که ما دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه قرآنی هستیم و امکان بهره بردن از این ظرفیت‌ها را بیش از پیش داریم.

تأمین نیاز مردم به محصولات قرآنی یکی از رویکردهای مهم استان اصفهان باشد

زرگرپور خاطرنشان کرد: ما باید از این ظرفیت های قرآنی به خوبی استفاده کنیم، جامعه قرآنی اصفهان جملگی ستارگان درخشان این سرچشمه معرفت دینی به شمار می‌روند و این نمایشگاه که حاصل تلاش‌های نخبگان و علمای اصفهان است می‌تواند نشان دهنده جایگاه اصفهان در تراز شهر نمونه استانی باشد و متولیان فرهنگی قرآنی می‌توانند ظرفیت‌های مختلف را در این نمایشگاه شناسایی کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به  لزوم استفاده از دو رویکرد پیرامون قرآن کریم در استان اصفهان، اظهار کرد: رویکرد نخست این است که تأمین نیازهای مردم اعم از محصولات قرآنی و دینی و رویکرد دوم همت مضاعف مسؤولان در تقسیم نقشه راه قرآنی استان اصفهان است، چرخش نگاه نمایشگاه به یک دانشگاه معرفت شناسی با نمایش نخبگان قرآنی و تبدیل این جریان به یک المپیاد ملی قرآنی از طریق یک جریان هم افزا و همسو از طریق پیوند‌های این حبل المتین الهی از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه داشت.

زرگرپور با اشاره به برپایی نهضت بزرگ قرائت قرآن کریم از بیش از یک دهه پیش، تصریح کرد: در سال‌های اخیر بقاع متبرکه مختلف در سطح استان به آستان مقدس امامزاده هلال ابن علی در این نهضت بزرگ پیوسته‌اند، صدور پیام قرآن به خارج از مرزها، پیوند جوانان به قران کریم و نهضت قرآنی، برخورداری از 10 میلیون حافظ قرآن کریم که مطالبه رهبر معظم انقلاب است.

قرآن باید وارد ذهن مردم شود

وی ادامه داد: معرفی شهرهای قرآنی، نگاه عدالت محور به فعالیت‌های قرآنی و در یک کلام حضور قرآن کریم در ذهن، نگاه و باور همه هم استانی‌های عزیز از مؤلفه‌های مهمی است که باید در صدد تحقق آن باشیم و این موضوع نیازمند یک نهضت قرآنی است که انتظار می‌رود این نمایشگاه متولی آن باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت تحکیم پیوند میان نسل جوان و قران کریم و ترویج تعالیم و مفاهیم قرانی در جامعه، اظهار کرد: صدور پیام قرآن به خارج از مرزها و پیوند بیشتر جوانان با مفاهیم قرآنی و حضور قرآن در زندگی مردم از مؤلفه‌های اثرگذاری است که این نمایشگاه‌ها بهانه‌ای برای ورود به این مسائل مهم است./۲۰۲/۱۳۰۴/ب۱

ارسال نظرات