۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۰۳۴۳۵
حجت الاسلام دارستانی:

مجلس عزای امام حسین مرکز رشد معرفت و انسانیت است

استاد اخلاق با تاکید براینکه هیات اباعبدالله الحسین(ع) مرکز رشد معرفت و انسانیت است، گفت: شرط قبولی عزاداری امام حسین(ع) خلوص است و این خلوص انسان را به مقامات و درجات وجودی انسانیت هدایت می‌کند.
سید احمد دارستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد دارستانی استاد اخلاق، سه شنبه شب در هیات مکتب الزهرا(س)، گفت: خداوند زمانی که مسجد را آفرید برای آن احکامی وضع کرد.

وی افزود: هر کسی حق ورود به مسجد را ندارند و حسینیه تنها جای عبادی است که همه افراد  می‌توانند در آن مکان جمع شوند.

حجت الاسلام دارستانی با بیان اینکه جاذبه کربلا بسیاری از قلوب را جذب می‌کند، ابراز کرد: عشق و حب به امام حسین(ع) متحول کننده قلب‌هاست این تحول زمینه ساز بندگی انسان‌های توبه کننده و محبان حضرت به درگاه حضرت حق را فراهم می‌آورد.

استاد اخلاق با اشاره به اینکه در عصر کنونی کشتار مردم مظلوم جهان اسلام دل هر انسان آزاده‌ای را به رنج می‌آورد، بیان داشت: غیرت و انسانیت انسان‌ها اجازه نمی‌دهد که شاهد کشتار بی رحمانه مردم مظلوم باشد و تمایل قلبی مردم به امام حسین(ع) و یارانش به این دلیل است که آن بزرگوارن در اوج مظلومیت و تنهایی به شهادت رسیدند.

وی با تاکید براینکه هیات اباعبدالله الحسین(ع) مرکز رشد معرفت و انسانیت است، گفت: شرط قبولی عزاداری امام حسین(ع) خلوص است این خلوص انسان را به مقامات و درجات وجودی انسانیت هدایت می‌کند. اشک بر امام حسین(ع) افضل اعمال است.

حجت الاسلام دارستانی با بیان اینکه نام ائمه اطهار(ع) را باید با تکریم و احترام یاد کرد، اظهار داشت: تکریم و تعظیم ائمه اطهار(ع) از شعائر اسلامی و از فرایض دینی است. حفظ حرمت آن بزرگان بیانگر قداست آنان و رعایت ادب در محضر آنان از ضروریات است.

استاد اخلاق عنوان کرد: دلباختگان و دوست داران اهل بیت(ع) در قیامت با آن بزرگان همنشین می‌شوند. برائت از دشمنان از خصوصیات دوست دارن اهل بیت(ع) به شمار می‌رود./۲۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات