۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۴
کد خبر: ۵۰۳۴۴۲
حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی:

نباید به دلیل رفتارهای برخی، مسلمانان در سایر کشورها مورد اذیت قرار گیرند

استاد درس خارج حوزه به اهمیت تقیه اشاره کرد و این رفتار را تا زمان حضور حضرت حجت معتبر دانست و گفت: نباید کاری کنیم که به دلیل رفتارهای اشتباه برخی شیعیان، مسلمانان در دیگر کشورها مورد اذیت و آزار قرار گیرند.
محمدحسن صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی امشب در یازدهمین جلسه از سلسله جلسات «تفسیر آیات مهدوی» در دارالزهراء(س) قم با اشاره به آیه 29 سوره مبارک شعرا، گفت: خدای متعال در این آیه می فرمایند، اگر بخواهیم، نشانه ای از آسمان برای مردم پدیدار می کنیم که همه مردم در مقابل این نشانه خاضع و خاشع هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تقیه در دین، اظهار داشت: امام صادق(ع) می فرمایند، کسی که تقوا و پرهیزکاری ندارد، دین ندارد؛ همچنین در روایت دیگری آمده، کسی که در دین تقیه نکند، ایمان ندارد؛ ما نباید کاری کنیم که مسلمانان دیگر در جای دیگر مورد اذیت و آزار قرار گیرند.

وی ادامه داد: کسی که بیشتری به تقیه عمل می کند، پیش خدای متعال اکرامش از همه بیشتر است؛ تقیه زمان مشخصی ندارد و تا روز ظهور حضرت حجت(عج) باید ادامه داشته باشد؛ هر کس تقیه را تا قبل از ظهور حضرت ترک کند، از اهل بیت(ع) نیست.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی افزود: نباید کاری کنیم که مکتب شیعه از بین برود؛ معرفت نسبت به هر امامی بر مسلمانان واجب است؛ زمین به وسیله وجود مقدس امام زمان(عج) از هر ظلم و ستمی پاک می شود.

وی با بیان این که برخی معتقدند که اصلا امام زمان(عج) به دنیا نیامده است و فکر می کنند که نمی شود انسانی بیش از هزار سال زنده باشد، بیان داشت: در روایات بیان شده که حضرت حجت(عج) قبل از این که ظاهر شوند، غیبت بزرگی دارند و زمانی که ظهور کنند، میزان عدل را میان مردم قرار می دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: یکی از خصوصیات امام زمان(عج) این است که ایشان ضلع ندارند و با مردم متفاوت هستند؛ هنگام ظهور، منادی به زمین می آید و می گوید، ای مردم بدانید حجت خدا بر مردم ظاهر شده و اکنون در خانه خداست، حق با اوست و هر کس می خواهد حقیقت را بشناسد، باید با او بیعت کند.

وی یکی از راه های معرفت به امام زمان(عج) را احادیث و آیاتی دانست که درباره حضرت حجت(عج) نقل شده است و افزود: در روایتی آمده، «دعبل» نزد امام رضا(ع) آمده و در حال خواندن شعری بود؛ در قسمتی از این شعر می گوید، امامی از میان شما در آخرالزمان ظهور می کند که حق و باطل را از هم جدا می کند و بر نعمت ها پاداش می دهد و مشکلات مردم را برطرف می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی ادامه داد: امام رضا(ع) به دعبل می فرمایند، این دو بیتی که گفتی از خودت نبود و روح القدس آن را بر زبان تو جاری کرد؛ آن امامی هم که گفتی حضرت حجت(عج) است که چهارمین امام بعد از من خواهد بود.

وی اظهار داشت: هیچ یک از معصومان(ع) وقت ظهور را مشخص و معین نکرده اند و اگر عوام از ما زمانی بشنوند، دین آن ها سست می شود؛ امام رضا(ع) درباره ظهور امام زمان می فرمایند که وقت آن را خدای متعال می دانند و پدران من از امیرمؤمنان علی(ع) روایت کردند که مَثَل قیام حضرت مهدی(عج)، مَثَل ساعت و روز قیامت است که هیچ کس نمی داند چه موقع انجام می شود./840/ 202/ص

ارسال نظرات