۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲
کد خبر: ۵۰۳۴۵۷
حجت الاسلام والمسلمین برنجکار مطرح کرد؛

گذر از مسیر امتحان و آزمایش الهی شرط رسیدن به سعادت و کمال

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان این که رسیدن به سعادت، کمال و رستگاری ساده نیست، گفت: گاهی باید از مال، جان و منافع شخصی بگذریم تا بتوانیم به این مقامات عالی و آبادی دنیا و آخرت دست پیدا کنیم.
حجت الاسلام رضا برنجکار رییس انجمن کلام اسلامی حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا برنجکار رییس انجمن کلام اسلامی حوزه شامگاه سه شنبه در برنامه شهرباران که از شبکه اول سیما پخش شد، با بیان این که انسان باید فعال باشد و کار کند، گفت: ما فقط منتظر هستیم که دولت کاری انجام دهد، دولت هم وظیفه دارد و باید انجام دهد.

وی افزود: بسیاری پول دارند و در بانک می گذارند تا سود بگیرند در حالی که می توانند تولید اشغال و کارآفرینی داشته باشند، کار آفرینی برای مردم و جوانان مقدس بوده و عبادت است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان این که حکمت امتحان این است که انسان ساخته شود و به کمال برسد، اظهار داشت: سختی ها و نعمت ها با انسان است، در روایات آمده که سختی ها فقط مادی نیست، در برخی روایات آمده که اگر انسان بخواهد زندگی مادی و معنوی خود را سامان دهد و به کمال برسد باید از راه سختی عبور کند.

وی ادامه داد: انسان به سادگی نمی تواند دنیا و آخرت خود را آباد کند، انسان با سختی زندگی می کند و تنها جایی که سختی ندارد بهشت است، هیچ انسانی نداریم که فقط راحتی یا فقط سختی داشته باشد بلکه هر دو را  با هم دارا هستند، انسان باید از مسیر سختی ها عبور کند تا به آبادی دنیا و آخرت برسد.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار با بیان این که رسیدن به سعادت، کمال و رستگاری ساده نیست، ابراز داشت: گاهی باید از مال، جان و منافع شخصی بگذریم تا بتوانیم به این مقامات عالی و آبادی دنیا و آخرت دست پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: همه مشکلات انسان برای گناهان نیست، مگر پیامبران و ائمه طاهرین(ع) گناهی مرتکب شده بودند که دچار شر شدند؟ بخشی از مشکلات به دلیل سنت الهی یعنی امتحان و آزمایش است، خدا تکلیفی نمی کند که انسان نتواند انجام دهد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان می تواند از امتحانات الهی سربلند بیرون آید، اگر انسان در امتحانات موضع گیری صحیح داشته باشد می تواند به سعادت ابدی برسد، انسان وظیفه دارد که با مشکلات مبارزه کرده و انسان ها را به رفاه برساند، خداوند متعال با خیرات و شرور انسان را امتحان می کند، گاهی سربلند بیرون آمدن از امتحان با نعمت ها بسیار سخت تر است چون انسان در مشکلات بیشتر یاد خدا می کند.

وی اضافه کرد: زمانی انسان طغیان می کند که احساس بی نیازی کند، انسان وظیفه دارد که مشکلات را کنترل کند و آن را وسیله رشد خود قرار دهد، ممکن است برخی مشکلات نتیجه گناهان انسان باشد، باید سعی کرد که از امتحان الهی سربلند بیرون آمد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات