۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۰۳۴۷۲
امام جمعه الیگودرز مطرح کرد؛

فرهنگ وارداتی غرب، مهم ترین عامل افزایش آمار طلاق در جامعه اسلامی

امام جمعه الیگودرز فرهنگ وارداتی غرب را مهم ترین عامل افزایش آمار طلاق در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: راه مقابله با این فرهنگ و جلوگیری از آسیب های اجتماعی حاصل از آن ترویج و تبیین فرهنگ اسلامی است.
تهاجم فرهنگی

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه الیگودرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با افزایش آمار طلاق، بیان داشت: افزایش این آمار حاصل ترویج فرهنگ غلط در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه بر جلوگیری از رواج طلاق باید از ابتدا فرزندان خود را در کانونی تربیت کرد که سبک زندگی اسلامی ایرانی را الگو قرار دهند و ارزشهای دینی برای آنان تبیین شود که بتوانند به عنوان الگو در زندگی آینده خود به کار گیرند.

امام جمعه الیگودرز با بیان اینکه امروزه دانشگاه های ما از فرهنگ اسلامی دور شده اند، افزود: فرهنگ غلطی که در دانشگاه ها، فیلم ها و سریالها به جامعه انتقال داده می شود در افزایش این آمار طلاق نقش دارد.

وی بالا رفتن سطح انتظارات را از دیگر عوامل افزایش آمار طلاق عنوان کرد و گفت: خانواده ها بدون درک متقابل، انتظارات فراوانی از یکدیگر دارند و این مهم موجب ایجاد اخلاف می شود.

حجت الاسلام ارزنده با تأکید بر ضرورت درک زوجین، خاطرنشان کرد: باید اخلاق در کانون خانواده حفظ و حرمت یکدیگر را داشته باشند تا بتوانند در برابر سختی ها و مشکلات کنار هم باشند و کانون خانواده را حفظ کنند.

وی با اشاره به ینکه امروزه اخلاق از خانواده ها دور شده است، بیان داشت: ملاک جوانان ما به سمت زیاده خواهی و تجدد رفته است و پیروی از فرهنگ غربی در زندگی ها حاکم شده است.

امام جمعه الیگودرز از بین رفتن و به فراموشی سپرده شدن فرهنگ گذشت را موجب زیاد شدن فاصله بین زوجین، سرد شدن روابط و در نهایت فروپاشی کانون خانواده عنوان کرد.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در جامعه و تبیین و ترویج فرهنگ دینی اسلامی و الگوهای اسلامی در جامعه، اظهار داشت: با نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی و پیشه کردن صبر، بردباری، تقویت روحیه گذشت و درک متقابل، همسران می توانند زندگی پایداری داشته باشند.

حجت الاسلام ارزنده شرط پایداری کانون خانواده را دوری از فرهنگ غربی دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ غربی به آسانی با نفوذ به کانون خانواده اهداف دشمن را اجرا کرده و موجب افزایش آمار طلاق در جامعه ما می‌شود چیزی که نباید از آن غافل شد و نیاز دارد هر روز برنامه منسجم تر و بیشتری در این زمینه صورت گیرد./9459/302/ب2

ارسال نظرات