۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۰۳۵۰۹
آیت الله موسوی اصفهانی:

حب ریاست در میان مسؤولان دولتی باید برچیده شود

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: مسأله حب ریاست که در انتخابات گذشته به وفور دیده شد باید در نفس ما از بین برود، آنچه که سبب شد عمر سعد به جنگ با امام حسین(ع) برود حب ریاست بود.
موسوی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه علمیه همدان امروز در مسجد مدرسه آخوند همدان، بیان داشت: مسائل اخلاقی باید متن زندگی مسلمانان قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: اصول دین چهارچوب فکری یک مسلمان را تشکیل می دهد و یک مسلمان بعد اقرار به توحید، معاد، عدل، نبوت و اینکه مسلمین بعد از نبی مکرم اسلام(ص) بدون پیشوا و نماینده الهی نمانده اند.  

آیت الله موسوی اصفهانی ادامه داد: این تفکر و اعتقاد به اصول دین به ما مبنا می دهد و محرک تمامی کار های ما در زندگی قرار می گیرد، مرحوم آیت الله مرتضی حائری شیرازی می فرماید ما باید روی توحید مردم بیشترین سرمایه گذاری را بکنیم، آری ایمان به خدا انسان را به راه راست هدایت می کند.

مدیر حوزه علمیه همدان گفت: انسان باید نخست در مرحله نظری و علمی خداوند متعال را بشناسد و همچنین بعد از مرحله علم به خداوند متعال، ایمان راسخ به او و فرامینش داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به مسأله اخلاق، اظهار داشت: گاهی یک رذیله اخلاقی انسان را در دنیا و آخرت زیان بار می کند، اگر طلحه و زبیر در مقابل امیرمؤمنان علی(ع) ایستادند به سبب رذیله اخلاقی حب مال و ثروت بود که از راه حق و حقیقت کنار رفتند.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: مسأله حب ریاست که در انتخابات گذشته به وفور دیده شد باید در نفس ما از بین برود، آنچه که سبب شد عمر سعد به جنگ با امام حسین(ع) برود حب ریاست بود.

وی در ادامه بیان داشت: اگر در صدد از بین بردن رذائل اخلاقی نباشیم چه بسا عبادات ما از بین برود، حواسمان را جمع کنیم که در راه خدمت دنبال رذیله ای نباشیم.   

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان در پایان گفت: علمای ربانی برای کسب مسائل اخلاقی عمرشان را صرف این کار می کردند و در راه کسب اخلاق و به دست آوردن استاد اخلاق از شهر خود به شهر دیگر کوچ می کردند./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات