۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۰۳۵۱۳
امام جمعه پلدختر:

فرهنگ سازی لازمه حفاظت از منابع طبیعی است

امام جمعه پلدختر حفاظت از محیط ‌زیست را از آموزه‌های دینی دانست و گفت: برای حفظ این منابع ملی و مهم که لازمه حیات بشر است در سایه فرهنگ سازی باید آموزش های لازم را برای مردم تبیین ساخت.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمد سوری، ظهر امروز در دیدار با کارکنان اداره محیط ‌زیست شهرستان پلدختر و با تبریک هفته محیط‌ زیست، گفت: نگهداری از محیط زیست امری مهم و حیاتی است.

وی با بیان اینکه منظور از محیط ‌زیست فقط درخت و جنگل نیست، افزود: هر آنچه زندگی اجتماعی را در بر می‌گیرد را باید به صورت یک منظومه در نظر گرفت و در حفظ آن کوشید.

امام جمعه پلدختر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب عنوان داشت: با وجود برخوردار بودن از بهترین امکانات طبیعی، اگر از محیط‌ زیست واقعی بی ‌بهره باشیم زندگی فرجام خوبی نخواهد داشت.

حجت الاسلام سوری با تأکید بر ضرورت نهادینه سازی حفاظت از محیط زیست، خاطرنشان کرد: گروه‌های مردم ‌نهاد و دستگاه‌های مرتبط باید در زمینه فرهنگ ‌سازی حفاظت از محیط ‌زیست فعالیت کنند.

وی محیط‌ زیست سالم را از نعمت های بزرگ الهی و بخشی از خلقت دانست و تصریح کرد: حفاظت از محیط ‌زیست از آموزه‌های دینی بوده و حفظ آن نیازمند اقدامات و آموزش های فرهنگی است.

امام‌جمعه پلدختر خاطرنشان کرد: در این راستا مردم باید آموزش های لازم را در حفظ عرصه ‌های طبیعی دریافت کنند و نسبت به آن آگاهی داشته و فرهنگ حفاظت از محیط زیست را به نسل ‌های بعدی منتقل کنند.

وی با یادآوری اینکه اسلام نسبت به حفظ محیط و عدم تخریب آن تأکید فراوان دارد، افزود: امروزه بعضی افراد در پی سودجویی مالی از آب‌ و خاک هستند و نمی‌دانند که خاک چقدر در حفظ محیط و جلوگیری از سیلاب تأثیرگذار است.

حجت الاسلام سوری با تأکید بر ضرورت حفظ منبع مهم آب برای آیندگان، افزود: در حالی که کشور در منطقه خشک و نیمه‌ خشک قرار دارد متأسفانه برخی افراد با عدم آگاهی آب را هدر می دهند.

وی تنها راه مقابله با بحران ها و حفظ منابع را فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم خواند و گفت: نهادهای فرهنگی باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند./9451/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات