۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۰۳۵۱۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

فاصله جامعه دینی از سیره و فرهنگ اهل بیت سبب بروز مشکلات شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که متأسفانه جامعه دینی امروز از سیره اهل بیت(ع) و فرهنگ قرآنی کمی فاصله گرفته است، گفت: همین امر موجب بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه دینی شده است.
ناصر شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که با حضور جمعی از خانواده های تخت پوشش کمیته امداد خمینی(ره)  در ساری برگزار شد، انفاق و کمک به محرومان جامعه را یک اصل مهم در نظام اسلامی دانست و گفت: کمک به همنوع اصل مهمی در جامعه دینی است که همواره مورد توجه بوده است.

وی با بیان این که انفاق به دیگران یکی از بهترین راه شکرگذاری در برابر نعمت هایی است که خداوند متعال به ما اعطا کرده است، افزود: کمک به همنوع در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک فرهنگ اصیل دینی است که همواره مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که به حتم دستگیری از محرومان و فقرا از پاداش دنیوی و اخروی مناسبی برخوردار است، تصریح کرد: مردم کشورمان ثابت کردند همواره در کمک به محرومان و مستمندان پیشگام هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حس نوع دوستی و نیکوکاری همواره در جامعه ما پررنگ بوده است، ادامه داد: این اصل مهم در آیات و روایات دینی ما بسیار مورد تأکید قرار گرفته است و انسان ها نباید نسبت به این مسأله بی تفاوت باشند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که همه لحظات عمر انسان باید در مسیر خیر و خیرخواهی سپری شود، گفت: انسان باید در زمان حیات خود با انجام کار خیر و دستگیری از محرومان و مستمندان برای سفر آخرت خود توشه ای بردارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید بدانیم که دنیا فانی است و باید از لحظه لحظه های آن در جهت انجام کارهای خیر و نیکو استفاده کنیم، تصریح کرد: نباید مادیات و مسائل دنیوی ما را نسبت به جهان آخرت و خانه ابدی خود غافل کند که در آن صورت خسران زیادی در پی خواهد داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تعالی و سعادت اخروی انسان ها به نوع زندگی و رفتاری که در زندگی دنیوی خود انجام می دهند بستگی دارد، خاطرنشان کرد: اگر در زندگی دنیوی تنها در مسیر خیر و خدمت گام برداریم به حتم آخرت را نیز تضمین کرده ایم.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که سعادت و رستگاری هر انسانی در انجام کارهای خیرخواهانه است، تصریح کرد: هیچ عملی در دنیا پسندیده تر از این نیست که با عملی خیر و خدا پسندانه دل مؤمنی را شاد کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انفاق کردن به دیگران بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها را از انسان دور خواهد کرد، گفت: همان طور که در کلام الهی آمده انفاق و کمک به دیگران انسان از مهلکه ها نجات خواهد داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، محرومیت زدایی را یکی از سیاست های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: با پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره)  یکی از مهم ترین سیاست های نظام را دستگیری از محرومان و مستضعفان جامعه اعلام کردند و در این راستا با دستور نسبت به تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) گام اجرایی برداشتند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که در سه دهه اخیر خدمات ارزشمندی از سوی نظام اسلامی در کمک به محرومان و مستمندان جامعه از سوی نهادهای حمایتی صورت گرفته است، گفت: این تلاش ها اثرات مطلوبی در کاهش فقر در جامعه داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان یکی از بهترین فرصت ها برای کمک به همنوع است، تصریح کرد: در این ماه پرفیض الهی باید تلاش کنیم فرهنگ انفاق و دستگیری از محرومان جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که باید فرهنگ کمک به فقرا و محرومان جامعه را از ائمه معصومین(ع) و بزرگان دینی جامعه اسلامی الگو گیریم، خاطرنشان کرد: نخستین امام شیعیان به عنوان نماد و الگوی عدالت محوری و کمک به محرومان در دوران عمر با برکت خود حتی لحظه ای از دستگیری از مستضعفان غافل نبودند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که جامعه اسلامی امروز نیازمند نهادینه شدن فرهنگ و سیره علوی است، تصریح کرد: اگر این فرهنگ ناب و اصیل در همه بخش های جامعه نهادینه شود به حتم فقر و تنگ دستی در جامعه اسلامی هیچ معنایی نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جوامع اسلامی از نعمت های الهی بسیاری برخوردار هستند و یکی از دلایل هجوم دشمنان به سمت این کشور منافع غنی این کشورها است، خاطرنشان کرد: اگر سیره اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی به خوبی نهادینه و محقق شود ریشه فقر از جوامع دینی از بین خواهد رقت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که متأسفانه جامعه دینی امروز از سیره اهل بیت(ع) و فرهنگ قرآنی کمی فاصله گرفته است، تصریح کرد: متأسفانه همین امر موجب بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه دینی شده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که کمک به محرومان و حمایت زا ایتام و فقرا سیره امیرالمؤمنین(ع) بوده است، گفت: همان طور که امام علی(ع) در نیمه های شب به فقرا و محرومان رسیدگی می کرد امروز نیز این سنت حسنه باید در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که افراد متمول و ثروتمند باید از ثروت و دارایی خود در مسیر خیر و کمک به محرومان جامعه بهره گیرند، افزود: احسان و نیکوکاری زیبنده مسلمانی است که می‌خواهد از الگوهای دینی و ارزش‌های مکتبی الهام گیرد و زندگی اسلامی را به وجود آورد./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات