۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۰۳۵۴۴
مدیر مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

سند ۲۰۳۰ طرحی برای استعمار جدید هویت نظام آموزشی اسلامی است

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ نسخه طراحی شده دشمنان برای نفوذ فرهنگی آموزشی در کشور است، گفت: در واقع این سند طرحی برای استعمار جدید هویت و اصالت خانواده‌ها و نظام آموزشی کشور است.
حجت الاسلام آزموده - مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به سند 2030 و اهداف استعماری آن، اظهار داشت: سند 2030 طرحی استعماری برای تهاجم فکری و فرهنگی کشور است که هویت و اصالت خانواده‌ها و نظام آموزشی را هدف قرار داده است.

وی افزود: سند 2030 ادامه‌دهنده توطئه‌ها و نقشه‌های خبیثانه دشمنان در تهاجم فرهنگی کشور بوده و با هدف رواج سکولاریسم و فرهنگ غربی در پوشش طرحی فرهنگی آموزشی اصالت دانش‌پژوهان و هویت نظام آموزشی کشور را نشانه گرفته است.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: استکبار جهانی به هر دسیسه‌ای متوسل می‌شود تا هویت و اصالت اصیل خانواده‌های جامعه اسلامی را از بین برده و به این طریق افکار شوم و سخیف خود را راحت‌تر در جامعه پیاده و برنامه‌های خود را عملی کند.

وی ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب به عنوان چشم بینای نظام اسلامی با هوشیاری و اقدام به‌موقع افکار و برنامه‌های پنهان این سند غربی را گوشزد نمی‌کردند جامعه اسلامی با امضای این سند در مقابل نظام سرمایه‌داری غربی سر تسلیم فرود آورده و هویت و اصالت خود را به‌طور کلی نابود می‌کرد.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: این سند قصد دارد از طریق آموزش‌های مشترک عمومی، ارزش‌های سکولاری را تعلیم داده و نظام سرمایه‌داری را محبوب و بدون نقص جلوه دهد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: مسؤولان و نهادهای ذی‌ربط باید بدانند استکبار همیشه به دنبال پیاده کردن اهداف استعماری خود بوده و نظام آموزشی بهترین طعمه برای آنها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان و نهادهای آموزشی باید هوشیار باشند و با تکیه بر آموزه‌های اسلامی و نظام آموزشی اسلامی در راستای تربیت دینی گام برداشته و به تربیت معنوی دانش آموزان بپردازند.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به نقش مهم معلمان در تربیت دینی و معنوی دانش آموزان و جامعه، اظهار داشت: معلمان به عنوان راهنما و روشنگر می‌توانند با تقویت روحیه حق‌گرایی، الگودهی مناسب و پاسخ صحیح و جامع به شبهات دانش آموزان بسترهای لازم را برای تقویت روحیه دینی آنها فراهم کنند.

وی افزود: معلمان می‌توانند با رفتار و گفتار درست خود به اصلاح باورهای نادرست و خرافی دانش آموزان پرداخته و قدرت تشخیص آنها را تقویت کنند تا آنها بتوانند حق را از باطل تشخیص داده و در مسیر درست قرار گیرند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: معلمان باید از بیان مفاهیم پیچیده و مبهم خودداری کرده و با طرح آموزه‌های دینی به‌ صورت ساده، رسا و جذاب به تبیین عقاید اسلامی بپردازد تا به این طریق بتوانند مدافع مرزهای فرهنگی جامعه باشند.

مدیر مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با اشاره به اینکه معلم تداوم‌بخش راه انبیاء است، تصریح کرد: معلمان باید قبل از تعلیم و تربیت دانش آموزان به خودسازی و تعلیم خود پرداخته تا بتوانند الگوی مناسبی برای دانش آموزان محسوب شده و حافظ مرزهای فرهنگی جامعه باشند./9314/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات