۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۰۳۵۵۵
پیام آیت الله غروی به پویش حمایت از مبلغان دینی؛

تبلیغ جهاد فرهنگی است/ اخلاق و تقوا روح اصلی تبلیغ

عضو شورای عالی حوزه در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی، تبلیغ را جهاد فرهنگی خواند و اخلاق و تقوا را روح اصلی تبلیغ دانست.
آیت الله غروی

آیت الله سیدمحمد غروی عضو شورای عالی حوزه در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی، تبلیغ را جهاد فرهنگی دانست.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ دینی عنوان کرد: کاری که مبلغان انجام می دهند یک جهاد فرهنگی است و حضورشان در شهرها و روستاهای مختلف بسیار مغتنم است و ظرفیت ماه مبارک رمضان هم  ظرفیت بسیار خوب و آماده ای برای کارهای تبلیغی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه تصریح کرد: اگر بتوانیم فضایل و ویژگی های ماه ضیافت الهی را برای مردم تشریح کرده و وظایف و تکالیفی که در این ماه بر عهده مردم گذاشته شده را برای آنان تبیین کنیم و به تعبیر دیگر مانیفست این ماه که ماه ضیافت الهی است برای مردم تبیین شود می تواند به مردم کمک کند.

 وی اضافه کرد: عباراتی که در خطبه پیامبر (ص) درباره این ماه وجود دارد هر کلمه اش نیاز به توضیح و تشریح دارد و این ظرفیت بسیار ظرفیت خوبی است که باید از آن استفاده کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: خودمان هم در این رابطه سعی کنیم آنچه را می گوییم باور داشته باشیم و ملتزم به عمل به آنها شویم؛ آنگونه نباشد که اعمال، گفتار و کارهای ما انطباق نداشته باشد.

وی اضافه کرد: به گونه ای نشود که تأثیر سخن ما در مردم کم شود؛ اگر بتوانیم ارتباط با جوانان را زیاد کنیم و پای سؤالات آنها نشسته و در حد مقدورات مان به سؤالات آنها پاسخ بدهیم بسیار خوب است و این موضوع اهمیت خاصی دارد که نیازمند توجه ویژه ای است.

آیت الله غروی تأکید کرد: باید بتوانیم روح بندگی و اخلاق را در این ماه در منطقه تبلیغی پراکنده کنیم؛ اینگونه نباشد که روح بی اخلاقی پراکنده شود؛ در حالی که مردم را نسبت به نظام دلگرم می کنیم سعی کنیم خودمان درگیر اختلافات جناحی نشویم.

وی ابراز کرد: باید در مسائل اجتماعی راه تعادل را پیش بگیریم و به اختلافات دامن نزده و با مسائل به صورت جناحی برخورد نکنیم و چیزی که مردم بیشتر به آن نیاز دارند اخلاقیات و معنویات و دلگرم شدن آنها به نظام و خدمتگزاران خودشان است.

عضو شورای عالی حوزه در پایان خاطرنشان کرد: باید مردم را نسبت به امام، خط امام، فرمایشات امام و انقلاب بیشتر آشنا کنیم و تذکر بدهیم که قبلاً در چه وضعیتی بوده ایم و اکنون در چه وضعیتی هستیم.

یادآور می شود پویش مجازی حمایت از مبلغان دینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به همت خبرگزاری رسا و توسط جمعی از طلاب و مبلغان دینی و با همکاری و همفکری اساتید حوزوی راه اندازی شده است و علاقمندان برای پیوستن به این پویش می توانند به نشانی  https://t.me/joinchat/AAAAAEPaoUV1RI0n0snpTw مراجعه کنند./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات