۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۰۳۵۵۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

گرامیداشت نخسیتن سالگرد شهید مدافع حرم مهدی نظری، برگزاری محفل هفتگی قرآن در شادگان، برگزاری دو محفل قرآنی با حضور شاکرنژاد در شوشتر و قرائت جزء هشتم قرآن در شهر چمران چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین سالگرد شهادت پاسدار شهید مهدی نظری که در راه دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) به شهادت رسید، امروز، ۱۷ خردادماه در اندیمشک برگزار می‌شود.

این مراسم با مداحی صادق آهنگران و سخنرانی سرهنگ عبدالرضا حاجتی معاون اجرایی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان همراه است. سالگرد شهادت پاسدار شهید مهدی نظری ساعت ۲۱:۳۰ در حسینیه عاشقان ثارالله اندیمشک برگزار می ‌شود.

گفتنی است، ستوان دوم پاسدار شهید مهدی نظری متولد ۱۳۶۲ از رزمندگان لشکر عملیاتی هفت ولیعصر(عج) سپاه خوزستان است که به عنوان پنجمین شهید مدافع حرم از اندیمشک به کاروان شهدا پیوست.

برگزاری محفل هفتگی قرآن در شادگان

پنجاه و هشتمین محفل هفتگی قرآن، شب گذشته سه شنبه ۱۶ خرداد در شهرستان شادگان برگزار شد. در این محفل سیار قرآنی که سه شنبه هر هفته در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود، قاریان مطرح شهرستان به اجرای برنامه تلاوت قرآن پرداختند.

محفل انس با قرآن این هفته در خیابان ١۵خرداد و در منزل یکی از اهالی شهرستان برگزار شد و سجاد مطرودی، رعد البوغبیش، سید حسن شوکاوی و حسین نعیماوی(قاری نوجوان) قاریان این برنامه قرآنی بودند.

محافل سيار انس با قرآن كريم شهرستان شادگان از فروردین سال ۹۵ به همت تعدادی از قاریان و فعالان قرآنی شهرستان و با هدف ترویج فرهنگ تلاوت قرآن و ایجاد زمینه برای شناسایی استعدادهای قرائت قرآن آغاز شد و سه شنبه هر هفته بر اساس اعلام آمادگی اهالی شهرستان در نقاط شهری با روستایی شادگان برگزار می‌ شود.

برگزاری دو محفل قرآنی با حضور حمید شاکرنژاد در شوشتر

میثم نودهی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوشتر اظهار کرد: محافل انس با قرآن همزمان با روزهای ماه مبارک رمضان در شهرستان شوشتر برگزار می ‌شود.

وی با بیان اینکه حمید شاکرنژاد قاری بین‌المللی قرآن کریم در این محافل قرآنی به قرائت قرآن می‌پردازد، افزود: نخستین محفل انس با قرآن ساعت ۲۱:۳۰ سه‌شنبه ۱۶ خردادماه در مسجد امام علی(ع) برگزار می ‌شود. این مراسم از سوی هیئت عاشقان عباس(ع)، مسجد و پایگاه امام علی(ع) و اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر برگزار می ‌شود.

نودهی ادامه داد: همچنین محفل انس با قرآن دیگری هم شامگاه چهارشنبه ۱۷ خردادماه ساعت ۲۲ در این شهرستان برگزار می‌ شود؛ این مراسم معنوی و قرآنی با قرائت قرآن حمید شاکرنژاد قاری بین‌المللی و سخنرانی سردار هادی اسماعیل زاده راوی کاروان های راهیان نور همراه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوشتر عنوان کرد: ان مراسم به مناسبت گرامیداشت یادوخاطره شهدای عملیات رمضان تدوین شده است. همچنین افتتاحیه کلاسهای دوره تابستانه موسسه جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) شوشتر از دیگر برنامه‌های این محفل انس با قرآن کریم خواهد بود.

وی عنوان کرد: این محفل انس با قرآن در مسجد آیت الله آل طیب(ره) شوشتر برگزار می شود.

قرائت جزء هشتم قرآن در شهر چمران

در ادامه برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم و پخش زنده تلویزیونی آن، شهرک چمران بندرماهشهر نیزبان این محفل قرآنی در امروز ۱۳خردادماه همزمان با ۸ ماه مبارک رمضان بود.

حسن دریساوی، محمدعلی عساکره و شاهین خزلی در این محفل قرآنی به قرائت قرآن پرداختند.

این محافل جزء خوانی قرآن کریم هر روز به صورت زنده ساعت ۱۸ از سیمای خوزستان پخش می شود./9456/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات