۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۰۳۵۶۰
نماینده ولی فقیه در ایلام:

خانواده مهمترین نقش را در ساختن تمدن نوین اسلامی دارد

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: خانواده برتر از دیدگاه اسلام آن خانواده ای است که دارای فضایل انسانی و ارزش های انسانی و اسلامی باشد.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در جمع روزه داران در مسجد جامع  این شهر، اظهار داشت: خانواده هر چند که کوچک ولی مهمترین نقش آفرینی را در ساخت تمدن نوین اسلامی دارد.

وی افزود: در اسلام برای تشکیل خانواده معیارهایی ذکر شده است، خانواده برتر از دیدگاه اسلام آن خانواده ای است که دارای فضایل انسانی و ارزش های انسانی و اسلامی باشد؛ خانواده اسلامی آن خانواده ای است که در همسرداری، خانه داری و فرزند پروری اخلاق را رعایت کند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه اسلام زندگی و خانواده اهل بیت(ع) را نمونه یک خانواده کامل معرفی می کند، گفت: ما باید با الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) یک خانواده نمونه و اسلامی داشته باشیم، زندگی و خانواده حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) نمونه یک خانواده اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام عنوان کرد: خانواده ای که در آن عشق، محبت، همسرداری، تربیت فرزند و نسل به معنای کامل کلمه در این زندگی موج می زند را می توان نمونه یک خانواده اسلامی دانست.

وی ادامه داد: اگر زنها و دختران ما فاطمه زهرا(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند و مردان و پسران ما حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند ما خانواده های نمونه بسیار و اسلامی زیادی خواهیم داشت که در توسعه فرهنگ اسلامی و ساخت تمدن نوین بشری و اسلامی نقش بسزایی خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی عنوان کرد: نقش خطیر را در یک خانواده اصیل و اسلامی مردان و زنان ما ایفا می کنند، مرد و زن اگر در انتخاب همسر خود معیارهای اسلامی و ارزش های دینی را مد نظر قرار دهند، اولین گام را در تربیت یک خانواده اسلامی رقم خواهند زد، چرا که این خانواده فرزندانی خواهند داشت و فرزندان این خانواده اولین الگوپذیری را از والدین خود خواهند داشت و این سلسله ادامه پیدا خواهد کرد و ما می توانیم نسلی با ایمان و با تقوا و اسلامی را تربیت کنیم.

وی افزود: خانواده اساس زندگی همه و بدون شک خانواده از هر چیز دیگری باید برای ما مهمتر است، با داشتن خانواده سالم می توان به هر آنچه که بخواهید برسید، دستیابی به یک خانواده سالم فرمول خاصی را می طلبد که فرمول اصلی آن اتکا و توکل به خداوند است.

وی با اشاره به راه های داشتن خانواده سالم و اسلامی، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این مهم همه اعضای خانواده باید یکدیگر را درک کرده و به خواسته های هم توجه کنند، در واقع تفاهم و همدلی از شروطی است که در خانواده سالم نقش مهمی را  ایفا می کنند.

وی در پایان با بیان اینکه يکي از مهمترين آفت های زندگی اسلامی که روابط خانوادگي را تيره و تار مي کند، بازگو کردن اسرار و رازهاي درون خانواده نزد ديگران است، گفت: ضروري است که زن و شوهر در جهت دستيابي به تفاهم، اسرار يکديگر را در خارج از کانون زندگي، فاش نکنند؛ بدون ترديد افشاي راز همسر، آثار و پيامدهاي سوئي را به دنبال خواهد داشت./۸۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات