۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۵۰۳۶۰۹
استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

معرفت الله ره آورد صیام و قیام رمضان است

حجت الاسلام داداشی صیام و قیام رمضان را عامل شناخت ربوبیت الهی دانست و گفت: به برکت این معرفت انسان از معصیت دوری خواهد خواهد کرد.
ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام شعبان داداشی استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه قم امروز در جمع سپاهیان میانه در حسینیه امام خمینی (ره)، رمضان را ماه صیام و قیام دانست و اظهار داشت: این ماه عزیز ماه مراقبت از زبان و شکم از معصیت و گناه است.

وی با بیان اینکه این ماه، شریف ماه تزکیه، تهذیب نفس و تقرب به پروردگار است، گفت: در این ماه باید بیاموزیم که چگونه در برابر تمایلات نفسانی بایستیم و از گناه دور باشیم، مهم ترین آثار عمل در این ماه درک ربوبیت الهی و فهم آن است؛ با این شناخت مؤمن هر لحظه شاهد حضور رب و در نتیجه ترک معصیت است.

حجت الاسلام داداشی آثار معرفت و شناخت الهی را تجلی آن در عمل و رفتار انسان دانست و افزود: مؤمن همیشه خود را در پیشگاه خداوند متعال خواهد دید و ربوبیت عالم هستی را تحت لوای الهی مشاهده خواهد کرد و به توحید افعالی اعتقاد پیدا خواهد کرد.

این استاد حوزه های علمیه قم با اشاره به آثار زشت پر خوری و شکم بارگی، بیان کرد: پرخوری و شکم پر را مبغوض ترین چیزها در نزد خدا است که کسالت، پرگویی و پرخوابی از آثار این پرخوری است، انسان با روزه داری پرهیز از پرخوری را می آموزد و در نتیجه از آثار زشت آن به دور خواهد ماند.

وی با بیان اینکه اگر نتیجه رمضان و صیام این باشد که هر چه می کند برای رضای خدا باشد، این فرد به امر مهمی دست پیدا کرده است، گفت: نتیجه این امر آن خواهد شد که انسان به دنبال معصیت و گناه نخواهد بود و هیچ گاه در مسیر غیر الهی گام برنخواهد داشت.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه شناخت خدا و معرفت الله است، گفت: معرفت الله کلید شناخت برکات ماه مبارک رمضان است، بنابراین کسی می تواند برکات و فضایل این ماه را درک کند که بتواند به مقام معرفت الله برسد./203/854/ب1

ارسال نظرات