۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۵۰۳۶۶۸

اعلام تعهدات و خدمات سازمان تأمین اجتماعی به طلاب

طلاب و روحانیان تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه می‌توانند با پرداخت حق بیمه طبق مقررات تأمین اجتماعی، از خدمات و حمایت‌های آن سازمان استفاده کنند.
مرکز خدمات حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تعهدات و خدمات سازمان تأمین اجتماعی نسبت به طلاب و روحانیان را اعلام کرد.

برپایه این گزارش در پی توافق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با سازمان تأمین اجتماعی، طرح بیمه اجتماعی طلاب و روحانیان از اول دی ماه سال 1383 به اجرا درآمد. بر مبنای این طرح، طلاب و روحانیان تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه می توانند با پرداخت حق بیمه طبق مقررات تأمین اجتماعی، از خدمات و حمایت‌های آن سازمان استفاده کنند.
طبق این توافق، برای طلاب و روحانیان نیز مانند سایر بیمه‌شدگان آن سازمان، نرخ حق بیمه 27 درصد می‌باشد که 20 درصد آن سهم کارفرما و 7 درصد آن سهم بیمه‌شده بوده که بر مبنای حداقل دستمزد تعیین شده برای هر سال، پرداخت می‌شود.

حمایت در برابر حوادث و بیماری‌ها، مستمری بازنشستگی، مستمری ازکار افتادگی، مستمری بازماندگان، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، هزینه وسایل کمک پزشکی، غرامت دستمزد ایام بیماری و غرامت دستمزد ایام بارداری از مهمترین خدمات و حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی برای طلاب و روحانیان محسوب می شود.

گفتنی است طلاب و روحانیان تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه می‌توانند با پرداخت حق بیمه طبق مقررات تأمین اجتماعی، از خدمات و حمایت‌های آن سازمان استفاده کنند./۸۷۲/ت۳۰۳/ی


 

ارسال نظرات