۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۰۳۶۶۹
حجت الاسلام فرزانه:

انسان مومن با روح متعالی از افراد مادی متمایز می شود

امام جمعه موقت مشهد با بیان فضائل ماه مبارک رمضان گفت: بهتر است در این ماه به قلب ها و دل هایتان برسید چرا که شخصیت اصلی انسان فقط وابسته به جسم و زیبایی و مقام نیست و در واقع قلب انسان بالاتر از این امور مادی و ظاهری است.
امام جمعه موقت مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام فرزانه، امام جمعه موقت مشهد امروز 18خرداد در جمع زائران  بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با اشاره به کسانی که برای ایستادگی در مقابل منکر از جان خودشان هم می گذرند، گفت: در واقع مدافعان حرم کسانی هستند که در مقابل ظلم می ایستند و قلب های آنان استوار است.

این مدرس دانشگاه رضوی در ادامه با اشاره به عملیات انتحاری در حرم امام خمینی(ره) توسط یک زن اظهارکرد: اگر قلب این زن را در کنار قلب مادری بگذارید که فرزندش را برای مبارزه با همین افراد فرستاده است می بینید که این مادران دارای قلب و دل استوار هستند که این فرد تروریست آن را ندارد.  

وی در ادامه با اشاره به دو مواجهه متفاوت در کربلا گفت: برخی درکنار امام حسین(ع) برای جنگ در مقابل ظالم ماندند و برخی دیگر فقط جدا ازقیام و نهضت کربلا به دعا اکتفا کردند در حالیکه این برخورد دوم بی فایده بود و آنها از وظیفه اصلی خودشان که حساسیت در برابر منکر بود سر باز زدند.  

امام جمعه موقت مشهد  با اشاره به سخن حضرت علی(ع) تصریح کرد: توکل به خدا دل انسان را استوار می سازد چرا که در این مسیر در عین بهره بردن از همه ابزار به این موضوع باید باور داشته باشید که خداوند از همه این ابزارها برای رسیدن به هدف قویتر است.  

وی درادامه با بیان فضائل ماه مبارک رمضان گفت: بهتر است در این ماه به قلب ها و دل هایتان برسید چرا که شخصیت اصلی انسان فقط وابسته به جسم و زیبایی و مقام نیست و در واقع قلب انسان بالاتر از این امور مادی و ظاهری است.  

مدرس دانشگاه رضوی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) گفت: خداوند در روز قیامت به دل شما نگاه می کند چرا که آنچه که سبب شده است که انسان اشرف مخلوقات شود همین دل انسان است که او را از جسمش متمایز می کند./۹۳۴/۲۰۲/ب۱

 

 

 

 

ارسال نظرات