۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۵۰۳۶۷۴
آیت الله رجبی:

قید تحفظ در سند ۲۰۳۰ فریبکارانه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با توجه به این که تغییرات در سند ۲۰۳۰ نباید مغایر با اهداف کلی آن باشد واژه قید تحفظ را فریبکارانه دانست و بر عدم اعتقاد راسخ امضا کنندگان این سند به اسلام تصریح کرد.
آیت الله رجبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر روز گذشته در نشست علمی نقد و بررسی سند 2030 که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: سندها و بیانیه های سازمان های وابسته به سازمان ملل با اهداف پشت پرده ای شکل گرفته اند که خود غربی ها هم به آن تصریح می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همان کسانی که اسنادی از قبیل منشور حقوق بشر و قانون لغو برده داری را نوشتند خودشان در همان لحظه و حتی تا یک دهه بعد از آن تجارت برده می کردند و چطور ما می توانیم به کسانی که بر ضد قوانین خود عمل می کردند اعتماد کنیم و نسبت به توصیه های آنها حسن ظن داشته باشیم.

آیت الله رجبی با بیان این که دست استکبار جهانی در سندهایی مانند 2030 نمایان است، ابراز داشت: ترویج فرهنگ غربی با خمیر مایه لیبرالیسم و سکولاریسم اساس این سند ها را تشکیل می دهد و ما نمی توانیم فرهنگ غربی را از این سند ها جدا کنیم.

وی با بیان این که ضمانت اجرای این گونه سندهای به ظاهر توصیه ای در خود آن گنجانده شده است، گفت: تعابیری از قبیل «باید»، «ضروری است» و «من متعهد می شوم» بارها در سند 2030 تکرار شده است و بار حقوقی دارد و از طریق تعهد به ارائه گزارش و ارزیابی گزارش ها به وسیله غربی ها و با شاخص هایی که آنها تعریف می کنند نوعی ضمانت اجرا برای این اسناد است.

عضو سابق شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور قید تحفظ در سند 2030 را واژه ای فریبکارانه خواند و افزود: در خود سند 2030 آمده است که قید تحفظ نباید مغایر با اهداف و اغراض سند 2030 باشد و کسی که تشخیص می دهد که مغایر است یا خیر خودشان هستند.

وی با بیان این که ما معتقدیم دین اسلام برای اداره دنیای مان برنامه دارد، اظهار داشت: این که سند آموزشی خود را با وجود این که در داخل سند آموزش و پرورش داریم از غرب بگیریم و به آنها ضمانت اجرا بدهیم توهین به فرهیختگان و فرهنگ دینی ما است.

وی علت اصلی امضای چنین اسنادی در کشور را عدم اعتقاد راسخ به دین اسلام دانست و گفت: این که دین برای دنیای ما طرح و نقشه دارد و می تواند جامعه را مدیریت کند در میان مسؤولان ضعیف شده است و وقتی این باور را نداشته باشیم و معتقد به دین حداقلی باشیم دیگر از دین انتظار کشورداری نخواهیم داشت و باید ممنون غرب باشیم که تجربه خود را در ختیار ما می گذارد و وابستگی را خدمت به کشور خواهیم دانست./843/پ202/س

ارسال نظرات