۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۰۳۷۲۹
با حضور طلاب خواهر؛

مراسم احیای شب های قدر در مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد برگزار می شود

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه شهرکرد با بیان اینکه طبق سنوات گذشته مراسم احیای شبهای قدر در این مدرسه برگزار می شود، گفت: در این مراسم که با حضور پرشور طلاب و عموم خواهران برگزار می شود، برنامه های دینی و معنوی برگزار خواهد شد.
شب قدر

خانم سعیده تارنگ، مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه روزهای ماه مبارک رمضان یکی پس از دیگری در حال سپری شدن هستند، ابراز کرد: بدبخت کسی است که این ماه به پایان برسد و آمرزیده نشود؛ باید از فرصتهای باقی مانده این ماه نهایت بهره را ببریم چراکه مشخص نیست سال آینده زنده باشیم.

وی انس با قرآن و مفاهیم آن را بهترین عمل در ماه مبارک رمضان بیان کرد و افزود: باید بکوشیم از لحظه لحظه این ماه برای انس هر چه بیشتر با قرآن و آشنایی با مفاهیم کاربردی آن در زندگی بیشتر بهره مند شویم چراکه حرکت در مسیر سبک زندگی قرآنی انسان را رستگار خواهد کرد.

تارنگ در ادامه به تشریح برنامه های این مدرسه علمیه در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: برگزاری نشستهای ختم قرآن به صورت گروهی و همچنین برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مدرسه به صورت روزانه در راستای انس هر چه بیشتر طلاب با قرآن در حال برگزاری است که این مراسم ها مورد استقبال عموم نیز قرار گرفته است.

وی همچنین به برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در این مدرسه علمیه با حضور طلاب و خانواده های آنها اشاره کرد و افزود: این مراسم شب میلاد امام حسن(ع)، به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه به صرف افطار همراه با برنامه های متنوع برگزار خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه شهرکرد در ادامه به در پیش بودن شبهای قدر اشاره و با تأکید بر استفاده از فرصتهای نورانی این شبهای عزیز تصریح کرد: به یقین درک حقیقت شبهای قدر غفران الهی را در بر خواهد داشت.

این مقام مسؤول با اشاره به بیان علامه طباطبائی در مورد شب قدر که آن را شب تقدیر حیات و مرگ، رزق و روزی و سعادت و شقاوت دانسته است، اظهار کرد: این شب ها را باید شب قدرشناسی از نعمات الهی، قدرشناسی از پدر و مادر، فرزندان و اطرافیان، دوستان و نعمت سلامتی و همه عنایات بی شمار الهی بدانیم.

استاد مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد با بیان اینکه طبق سنوات گذشته مراسم احیای شبهای قدر در این مدرسه برگزار می شود، ابراز کرد: در این مراسم که با حضور پرشور طلاب و عموم خواهران برگزار می شود، برنامه های دینی و معنوی برگزار خواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه طلاب باید قدر دوران جوانی خود را بدانند، گفت: دوران جوانی، اوج شکوفایی استعداد های هر فرد است و باید از این دوران به بهترین شکل ممکن استفاده شود، چون دورانی است که دیگر باز نخواهد گشت./303/9457/ب1

ارسال نظرات