۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۰۳۷۳۰
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین مطرح کرد:

برپایی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در قزوین

حجت الاسلام نظری با اشاره به برپایی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در قزوین، گفت: نمایشگاه قرآن و عترت در قزوین بیست و چهارم ماه مبارک رمضان کار خود را آغاز خواهد کرد.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به برپایی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در قزوین، گفت: نمایشگاه قرآن و عترت در قزوین همزمان با بیست و هشتم خرداد ماه و مقارن با بیست و چهارم ماه مبارک رمضان کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه به اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه یک حرکت مطلوب و در عین حال تأثیرگذار است که با هدف بالابردن اطلاعات آحاد مردم در زمینه های علوم قرآنی و معارف اهل بیت(ع) صورت گرفته است، از این رو استقبال از این نمایشگاه موجب بهبود در روند کیفی و کمی آن خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با توجه به استقبال مردم از نمایشگاه‌های قرآنی، اظهار کرد: خوشبختانه در هر زمانی که برپایی نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود با استقبال بی‌نظیری از علاقه‌مندان و دوستداران کتاب آسمانی روبه‌رو می‌شود که این امر موجب بالا بردن انگیزه متولیان این امر در برپایی نمایشگاه‌های دیگر خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سعادت‌مندی انسان در گرو عمل به دستورات و رهنمودهای قرآن است، ابراز کرد: قرآن بالاترین و بزرگ‌ترین گنجی است که خداوند متعال آن را به بندگان خود عنایت کرده است، قرآن در حقیقت نسخه زندگی فردی و اجتماعی انسان است که کمال و سعادت انسان با عمل به آن تضمین خواهد شد.

حجت الاسلام نعمت اللهی در ادامه تدبر در قرآن را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از گام‌های مهم در بهره‌مندی از قرآن کریم تدبر و اندیشه در آموزه‌های قرآن است چرا که تدبر در قرآن و اندیشیدن در آیات خداوند متعال بهترین وسیله برای ورود به عمق پیام‌ها و پیامدهای آن است.

وی در پایان گفت: امیدواریم که فرهنگ بهره گرفتن از قرآن و مفاهیم و آموزه‌های آن در جامعه روز به روز گسترده شود و مردم بیشتر از گذشته با قرآن انس و الفت پیدا کنند چرا که قرآن رحمتی برای همه عالمیان است و همه باید از انوارش بهره‌مند شوند./873/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات