۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۰۳۷۵۶
امام جمعه تبریز:

خدمت به فقرا و قشر ضعیف جامعه توفیق بزرگ کمیته امداد است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خدمت به فقرا و قشر ضعیف جامعه را یک افتخار و توفیق الهی برای امدادگران دانست و گفت: کمیته امداد یکی از نهادهای ارزشمند انقلاب است.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی و امدادگران این مرکز با بیان اینکه کمیته امداد تنها نهادی است که نام امام خمینی(ره) را به همراه دارد، اظهار داشت: این از امتیازات کمیته امداد است.

وی خدمت به فقرا و قشر ضعیف جامعه را یک افتخار و توفیق الهی برای امدادگران دانست و ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) که به فرمان امام راحل بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت تاکنون خدمات شایانی را به محرومان جامعه انجام داده است، کمیته امداد یکی از نهادهای ارزشمند انقلاب است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دغدغه اصلی نظام اسلامی مبارزه با فقر و حل مشکلات قشر ضعیف جامعه است، خاطرنشان کرد: ماهیت و علل ایجاد فقر در جامعه کنونی تغییر کرده و مبارزه با فقر را سخت کرده است، لازمه مبارزه با فقر، هماهنگی و همکاری همه سازمانها و نهادها در جامعه است.

وی با تقدیر از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) در رفع مشکلات و معضلات جامعه و کمک به نیازمندان، ابراز داشت: فقر فرهنگی یکی از مشکلات جامعه ما است و دشمن نیز تلاش می کند از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ نرم باورها و اعتقادات دینی مردم را سست و یا از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود به هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن آرام و بی صدا اتفاق می افتد و این یکی از خصوصیات جنگ نرم است، باید متوجه باشیم تا در غفلت دچار اضمحلال نگردیم.

محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد استان نیز در این دیدار با بیان اینکه فقر مدرن ناشی از اعتیاد، طلاق و آسیب های دیگر اجتماعی بوده و نتیجه عملکرد غلط نهادها و دستگاه های دولتی است، گفت: کمیته امداد تنها نهاد مبارزه با فقر نیست، انتظار ما این است که همه ارگانها به وظیفه خود آشنا باشند.

وی با بیان اینکه خروجی عملکرد غلط دیگر دستگاه‌ها ورودی کمیته امداد شده است، خاطرنشان کرد: فقرا صاحبان و وارثان اصلی این انقلاب هستند و کمیته امداد پرچم خدمت به فقرا را در دست گرفته است، و تلاش خود را در هر چه بهتر شدن شرایط زندگی آنها به انجام خواهد رساند./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات