۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۰۳۷۶۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی شهر برای مبارزه با جنگ نرم

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر افزایش مراکز تفریحی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در شهر برای مبارزه با جنگ نرم دشمن، گفت: شهرداری در مسائل فرهنگی و ورزشی اهتمام ویژه‌ای دارد که جای تقدیر و تشکر است.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار شهردار تبریز و جمعی از مدیران حوزه‌های مختلف شهرداری با بیان اینکه رمز پیروزی، وحدت و همدلی با محوریت ولی فقیه است، اظهار داشت: وحدت و همدلی بسترساز توسعه و آبادانی شهر است.

وی با اشاره به گستره اختیارات و مأموریت‌های شهرداری در کشورهای توسعه ‌یافته، ادامه داد: شهرداری تبریز با وجود این محدودیت‌ها و علاوه بر مسؤولیت های قانونی خود توانسته است به خوبی وارد مباحث فرهنگی و اجتماعی شود که قابل تقدیر و قدردانی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه از آنجایی که مجموعه شهرداری توفیق خدمت مستمر به مردم را دارد از اجر ویژه ای برخوردار هستند، ادامه داد: شهر تبریز از نظر تاریخی، سیاسی و اجتماعی دارای اهمیت فراوانی است به طوری که رهبر معظم انقلاب بارها در مورد تبریز سخن گفته است، این شهر شهر ایثارگران، عالمان، شعرا، فضلا و هنرمندان است.

وی مردم تبریز را لایق بهترین‌ها و شایسته بهترین خدمات خواند و افزود: شهرداری در میان دستگاه‌های مختلف اجرایی، گسترده‌ترین و متنوع‌ترین خدمات سازمانی مانند حمل ‌و ‌نقل عمومی، آتش‌نشانی، فضاهای تفریحی، نظافت عمومی شهر، آرامستان‌ها و سایر وظایف عملی را به عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر آشنایی و اطلاع رسانی به مردم در رابطه با خدمات شهرداری به ویژه خدمات غیرمشهود این سازمان، گفت: شهرداری در مسائل فرهنگی و ورزشی اهتمام ویژه‌ای دارد که جای تقدیر و تشکر دارد، امروز تقویت حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از مهم‌ترین ضرورت‌های جامعه کنونی است.

وی با تأکید بر افزایش مراکز تفریحی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در شهر برای مبارزه با جنگ نرم دشمن، تصریح کرد: حفظ سلامت روحی و جسمی جامعه برای تأثیرگذاری بیشتر از اهمیت بالایی برخوردار است، برای حفظ سلامت لازم است ورزش همگانی مورد توجه باشد و کارکنان به پویایی و تحرک تشویق شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به معضلات شهر تبریز و توجه به رفع این مشکلات، گفت: حاشیه ‌نشینی و اعتیاد از معضلات مهم این شهر است، امید است معضل حاشیه نشینی با همکاری نهادهای مرتبط هر چه زودتر حل شود و سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی با اشاره به ایجاد مرکز سلامت جسمی و مهارت‌ آموزی معتادان متجاهر آن را حرکتی شایسته دانست و گفت: مدیریت شهر درباره ساماندهی معتادان متجاهر در سطح شهر اقدامات شایانی را انجام داده است، مواد مخدر و اعتیاد در کشور ما با پشتوانه سیاسی از سوی دشمنان برای ضربه به کانون خانواده‌ها برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر توجه به سلامت روح و روان اجتماعی در کنار توجه به سلامت جسمی، افزود: باید ذهن و روح جامعه با توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تقویت شود و شهرداری در این زمینه نیز با احداث کتابخانه‌های عمومی وارد عمل شده که البته این رویکرد باید همچنان تقویت شود./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات