۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۰۳۷۹۶
به مناسبت ماه مبارک رمضان صورت می گیرد؛

برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان

مراسم جمع خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه اعظم زنجان با حضور و استقبال گسترده مردمی از ابتدای ماه مبارک به صورت روزانه برگزار می شود.
جمع خوانی قرآن در زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، مراسم جمع خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه اعظم زنجان با حضور و استقبال گسترده مردمی از ابتدای ماه مبارک به صورت روزانه و با تلاوت یک جزء از قرآن کریم  برگزار می شود.

بنابر این گزارش، مراسم جمع خوانی قرآن کریم، سنت حسنه و پسندیده ای است که از چند سال گذشته در کشور رواج پیدا کرده و ابتدا از حرم های مطهر معصومین(ع) در مشهد و قم آغاز و سپس در سایر شهرهای کشور رواج پیدا کرد و نکته قابل توجه اینکه مورد استقبال بسیار خوب مردمی نیز قرار گرفت.

صفوف منظم رحل های قرآن کریم و مصحف های باز شده روی هر کدام از این رحل ها، در 7 ردیف زیبا در دو سمت، همگی بیان از یک مراسم ویژه در حسینیه اعظم زنجان دارد که مهمانان نیز کم کم از گوشه و کنار شهر با ظاهری آراسته وارد شده و هر کدام در کنار یک رحل و قرآن آرام نشسته و تا قبل از آغاز رسمی مراسم، برای خود آیاتی را زمزمه می کند.

یکی از نکته های اساسی در مراسم جمع خوانی قرآن کریم در زنجان، استقبال خوب مردمی و برگزاری در مساجد متعدد استان است که پس از شروع این سنت حسنه در حسینیه اعظم زنجان، در سایر مساجد نیز بنا به درخواست ها و مطالبات مردمی برگزار شده و روزانه یک جزء از قرآن کریم در آنها تلاوت می شود.

گفتنی است، مراسم جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان به صورت زنده از شبکه اشراق، شبکه استانی زنجان به صورت زنده و مستیقم بر روی آنتن رفته و تعداد بسیاری نیز در خانه ها با این جمع همراهی می کنند./949/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات