۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۰۳۸۰۲
معاون تهذیب حوزه های علمیه ایلام:

حجاب از فروپاشی بنیان خانواده جلوگیری می کند

معاون تهذیب حوزه های علمیه ایلام با اشاره به آثار خوب حجاب در خانواده و اجتماع، گفت: حجاب از فروپاشی نظام مقدس خانواده جلوگیری می کند.
حجاب و عفاف

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام حسین تمرخانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان ایلام، عصر امروز در بین خواهران مسجد ثقلین ایلام، اظهار داشت: یکی از فضایل اخلاقی، حجاب و پوشش زن است که البته این مسأله اختصاصی به زنان نداشته و مردان را نیز شامل می شود اما نوع پوشش زنان به دلیل ساختار خاص جسمی آنها بیشتر مورد تأکید است.

وی افزود: در دهه های اخیر به دلیل مخالفت هایی که از سوی برخی افراد با این حکم اسلامی شده است و متأسفانه روزانه شاهد شکل گیری کمپین ها و گروه های ضد حجاب هستیم همه ما باید در این باره تلاش های زیادی انجام دهیم و سعی کنیم که جوانب این حقیقت اسلامی آشکار شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه ایلام خاطرنشان کرد: داشتن حجاب و رعایت آن در جامعه پیامدهایی را به دنبال دارد که مهمترین آنها حفظ بهداشت روانی زنان و مردان است، چرا که اگر میان زن و مرد حریمی وجود نداشته باشد و زنان همه زیبایی های خود را در معرض دید مردان قرار دهند، این کار از یک طرف آرامش روحی و روانی مردان را به هم می ریزد و به تبع آن سعی می کنند که این عطش روحی و روانی را اشباع و سیراب کنند که با مشاهده زنان برهنه و بی حجاب پدید می آید.

وی ادامه داد: از سویی دیگر مردان برای  تقاضاهای جنسی تحریک شده خود دست به هر کاری خواهند زد و آرامش و امنیت را از زنان خواهند گرفت، خود این مسأله سبب ایجاد ناامنی در جامعه خواهد شد و زنان با ترس و داشتن وحشت پا به محیط اجتماعی می گذارند.

حجت الاسلام تمرخانی با بیان اینکه دومین پیامد حجاب این است که رعایت آن در جامعه روابط خانوادگی را مستحکم تر می کند، گفت: حجاب از فروپاشی نظام مقدس خانواده جلوگیری به عمل می آورد، آزادی جنسی و بی حجابی زنان در جامعه موجب سست شدن پایه های روابط خانوادگی می شود، در آن صورت زن و مرد به جای آنکه موجب آرامش و آسایش یکدیگر شوند بیشتر به مثابه دو دشمن و رقیب در برابر ارضای آزادانه غریزه جنسی جلوه می کنند.

وی تصریح کرد: اگر در جامعه ای حجاب رعایت شود شخصیت و کرامت زن تأمین می شود و او را از یک شخصیت ابزاری به شخصیتی مستقل تبدیل می کند، زنان بی حجاب در حقیقت خود را به عنوان ابزاری برای تأمین نگاه های آلوده مردان قرار می دهند؛ زنان بی حجاب برای خود به عنوان یک انسان ارزشی قائل نیستند بلکه نهایت ارزش خود را جلب توجه جنسی دیگران می دانند.

حجت الاسلام تمرخانی در پایان گفت: حجاب جامعه را از بی عفتی و آلودگی حفظ می کند، اگر حریم جامعه از نگاه ها و روابط آلوده حفظ شود، در آن صورت بهتر می تواند به اهداف خود برسد. بی حجابی سبب می شود که محیط اجتماع به جای کار و تلاش برای بهبود زندگی به محیطی ناامن و فاسد تبدیل شود./۸۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات