۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۰۳۸۴۳
امام جمعه بابل:

روزه داری فرصتی ارزشمند برای مراقبت از اعمال است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی روزه داری را گامی مهم برای مراقبت از اعمال دانست و گفت: انسان روزه دار باید از اعمال و افکار خود مراقبت کند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع طلاب این شهرستان در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) با بیان این که روزه در ماه رمضان انسان را به سوی تقوا دعوت می کند، گفت: هدف اصلی روزه در ماه مبارک رمضان دستیابی به درجات و اثرهای معنوی تقوا است و این مهم با مراقبت از خود به دست می آید.

وی یکی از آفت های مهم در مسیر روزه داری را مورد توجه قرار داد و افزود: روزه باید در انسان اثرهای عمیقی را در مسیر معنوی بر جای بگذارد و اگر انسانی تنها ثمره اش از روزه داری تحمل تشنگی و گرسنگی باشد، یک روزه میان تهی و بی ثمر را به دست آورده است.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل عامل مهم ارتقای روزه در ماه مبارک رمضان را ورع دانست و تصریح کرد: ورع موجب می شود که انسان روزه دار نه تنها دهان خود را از غذا و آب می بندد بلکه زبان، عقل، فکر، اعضا و جوارح خود را از تمام محرمات الهی دور کند.

وی ادامه داد: حسن خلق از ثمره های روزه حقیقی است و انسان روزه دار در مواجهه با بد اخلاقی ها باید با حسن خلق و به تعبیر قرآن با سلام با آن ها مواجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که روزه دار تمام تلاش خود را برای کسب رضای خداوند متعال معطوف می کند، خاطرنشان کرد: روزه داری یک تمرین و فرصتی برای مراقبت از خود است و اگر انسانی به دقت از رفتار و تفکر خود مراقبت کند، به مراتب ارزشمند معنوی دست پیدا خواهد کرد.

وی افزود: از جمله اموری که به روزه یک انسان عظمت می بخشد، یاد و ذکر مداوم خدا است.

امام جمعه بابل با تأکید بر تلاوت توأم با تدبر در قرآن در ایام روزه داری ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: برخی ها تمام تلاش خود را برای ختم چند باره قرآن در ماه مبارک رمضان معطوف می کنند اما نگاه درست در ماه مبارک رمضان به آیات الهی قرائت همراه با تفکر و تدبر در مفهوم آن است که برای انسان راهگشا خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که ماه مبارک رمضان ماه شکوفایی و بهار قرآن است، گفت: محافل متعدد قرآنی در مساجد موجب حس قربت جامعه با قرآن و بستری مناسب برای قرآنی شدن جامعه ما است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر بهره گیری از دعاهای سفارش شده در ماه مبارک رمضان، افزود: متأسفانه برخی ها به علت کوتاه بودن شبهای ماه مبارک رمضان برنامه های دعا را به صورت مختصر اجرا می کنند و نسبت به خواندن دعا در ماه مبارک رمضان اهمیت چندانی قائل نمی شوند.

وی دعا را نیاز روحی بشر برای اتصال با پرودگار عنوان و تصریح کرد: دعا و استغفار در ماه مبارک رمضان موجب نشاط روحی در انسان می شود و این به سبب ایجاد اتصال انسان به قدرت لایزال الهی به دست می آید.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با تأکید بر صله ارحام در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: صله رحم در ماه مبارک رمضان سطح معنوی روزه را ارتقاء می بخشد و رحمت الهی را شامل این انسان می سازد./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات