۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۰۳۸۴۶
عضو شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان:

برکات رعایت تقوا فقط برای زندگی اخروی نیست

حجت الاسلام سیدآبادی با تأکید براینکه تقوا و ارزش های معنوی فقط سرمایه آخرت نیستند بلکه در زندگی دنیا نیز آثار و برکات ملموس و مشهودی دارند، گفت: وقتی در چارچوب نظام تشریع هستی و هماهنگ با نظام تکوین حرکت کنیم، همه عوامل و سنت های الهی در زندگی به ما کمک می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدآبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد سیدآبادی، عضو شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان، ظهر امروز در نشست اخلاقی ماه مبارک رمضان در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، تقوا را مهمترین دستاورد روزه ماه رمضان و توشه زندگی دنیوی و اخروی دانست و با اشاره به تأکید آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) نسبت به آن، گفت: تقوا زیرساخت همه ارزش ها و شالوده اخلاق انسانی است.

وی تصریح کرد: به فرموده پیامبر(ص) تقوا یکی از چهار چیزی است که اگر خدا به کسی داده باشد، همه خیر دنیا و آخرت را یک جا داده است.

حجت الاسلام سیدآبادی با بیان اینکه تعدد و تکثر استعمال واژه تقوا در قرآن و روایات، بیانگر اهمیت این ارزش اخلاقی در اخلاق فردی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: تقوا و ارزش های معنوی فقط سرمایه آخرت نیستند بلکه در زندگی دنیا نیز آثار و برکات ملموس و مشهودی دارند.

مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به آیه شریفه «الَّذِينَ آمَنُوا وَكَانُوا يَتَّقُونَ... لَهُمُ الْبُشْرَى فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ لَا تَبْدِيلَ لِكَلِمَاتِ اللَّهِ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ»، تأکید کرد: این سنت قطعی الهی است که کسانی که ایمان آورده و تقوا را رعایت کنند زندگی همراه بشارت ها و پیروزی ها در دنیا و آخرت دارند؛ وقتی در چارچوب نظام تشریع هستی و هماهنگ با نظام تکوین حرکت می کنیم، همه عوامل و سنت های الهی در زندگی به ما کمک خواهند کرد.

وی یادآور شد: پایین ترین مرتبه تقوا که برای همه در دسترس است، این است که اوامر الهی را انجام و نواهی را ترک کنیم؛ اینگونه نیست که صرفا با خواست و تلاش ما رشد و پیشرفت یا مال ومنال حاصل شود بلکه گشایش در زندگی و نجات از بن بست ها در گرو رعایت تقوای الهی است.

حجت الاسلام سیدآبادی افزود: فردی از پیامبر(ص) پرسید چه کنم که خدا مرا دوست داشته باشد؟ فرمود خداترس باش و تقوای خدا را پیشه کن.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اهمیت اعتماد به دعا و عرض نیاز به درگاه خدا ادامه داد: باور کنیم که به فرموده امام صادق(ع) هر بنده ای دستش را به سمت خدا بلند کند خدا شرم می کند آن را خالی برگرداند./202/930/ب1

ارسال نظرات