۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۰۳۹۱۹
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تأکید کرد؛

ضرورت قدردانی از مجاهدت های مدافعان حرم

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حوادث روز گذشته در تهران، بر لزوم قدردانی از مجاهدت های مدافعان حرم که در برقراری امنیت جمهوری اسلامی نقش پررنگی ایفا می کنند، تأکید کرد.
آیت الله رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات روزانه تفسیر قرآن کریم که در ایام ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز ظهر و عصر در محل ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد برگزار می شود، به اشاره قرآن کریم نسبت به برخی ویژگی های انسان از قبیل مال دوستی و ناسپاسی پرداخت.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حوادث روز گذشته در تهران، بر لزوم قدردانی از مجاهدت های مدافعان حرم که در برقراری امنیت جمهوری اسلامی نقش پررنگی ایفا می کنند، تأکید و اظهار کرد: باید از مجاهدانی که این امنیت را برای ملت می سازند و اگر نبودند ما امروز امنیت موجود در کشورمان را نداشتیم، سپاسگزاری داشته باشیم چرا که ناسپاسی نسبت به این تیزبینی ها نوعی ناشکری است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در تفسیر آیاتی از قرآن کریم با اشاره به این که دلبستگی به دارایی ناپسند است؛ نه علاقه به دارایی، گفت: یکی از ویژگی های انسان مال دوستی اوست که البته دوست داشتن مال عیبی ندارد اما افراط در مال دوستی صحیح نیست و گاهی به قیمت تضییع اموال و آبروی دیگران محقق می شود.

وی تأکید کرد: افراط در مال دوستی و دلبستگی به مال بد است و شما می بینید که گاهی در روابط اجتماعی انسان هایی که حتی نماز می خوانند، روی مسائلی مانند ارث با یکدیگر به اختلاف شدید بر می خورند و غافل از این هستند که شخص متوفی روزی بر می خیزد و به امر خدا آنچه در سینه دارد آشکار می شود./202/820/ب1

ارسال نظرات