۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۰۴۰۱۵
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

هزینه سازش با دشمن خفت و خواری است

امام جمعه ارومیه گفت: عده‌ای که انقلابی بودن را بی‌عقلی می‌دانند و حرف از سازش با آمریکا می‌زنند بدانند همانگونه که رهبری فرمودند، هزینه سازش ذلیل شدن و خواری در برابر دشمنان است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در دومین نماز جمعه ماه رمضان امسال اظهار داشت: حوادث تهران به همه آنانی که می‌گفتند مدافعان حرم به چه درد می‌خورند و حتی برخی با وقاحت تمام از مذاکره با تکفیری‌ها حرف می‌زدند، ثابت کرد که برای تکفیری‌ها هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی را بکشند و آنان اهل جنایت بوده و اهل مذاکره نیستند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار دانشجویان، افزود: همه ما باید به داشتن چنین رهبر شجاع و مقتدری افتخار کنیم که در اوج اقتدار می‌فرمایند تیراندازی تهران یک ترقه‌بازی بیش نیست و واقعا هم ترقه‌بازی است زیرا که تروریست‌ها فکر کردند که با چند تا تیر می‌توانند اراده مسؤولان و مردم ایران را سست کنند که برخلاف تصور آنان مردم ایران مصمم‌تر و متحدتر جواب آنان را می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: همانگونه که رهبری فرمودند این حادثه برای نخستین بار نیست که در ایران رخ می‌دهد بلکه مردم ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب با ترورها و حمله صدام به ایران دست و پنجه نرم کردند و هیچ ترسی از این اتفاقات ندارند و هم‌چنین این حادثه هدف‌گذاری ایران در مبارزه با تروریست‌ها در خارج از مرزهای ایران را تائید کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه نباید دانشجویان و دانشگاهیان اجازه دهند گفتمان انقلاب در دانشگاه‌ها مغفول بماند، عنوان کرد: رهبری چنان از برنامه‌ها و اتفاقات دانشگاه‌ها حرف می‌زنند که گویی خود در بطن دانشگاه حضور داشته و به تمام مسائل و پشت پرده‌ها اشراف دارند و بر همه ما وظیفه است که به حرفهای رهبری گوش داده و این گفتمان انقلاب را در دانشگاه‌ها حفظ کنیم.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه که رهبری گفتند عقلانیت اعتماد به مردم و توکل به خدا است، خاطرنشان کرد: برخی در جامعه حرف از عقلانیت می‌زنند و در برابر افراط‌ گرایی عقلانیت را مطرح می‌کنند آیا عقلانیت چیزی غیر از گوش دادن به حرف خدا که رئیس‌العقلی است، ایستادگی در برابر آمریکا و احترام به قانون و تظاهرات و اعتراض کردن برخلاف عده‌ای که در سال ۸۸ به خیابان‌ها ریختند و شیشه‌ها را شکستند، هست.

وی اضافه کرد: عده‌ای که انقلابی بودن را بی‌عقلی می‌دانند و حرف از سازش با آمریکا می‌زنند، بدانند همانگونه که رهبری گفتند سازش نیز هزینه دارد و هزینه سازش ذلیل شدن و خواری در برابر دشمنان است مانند شاه عربستان که با خفت تمام در برابر مجسمه استکبار تعظیم کرده و هر چه داشت تقدیم ترامپی کرد که هیچ ارزشی برای آنان قائل نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: عده‌ای از مسؤولان در کشور برای روزه‌خوارها و متظاهر به روزه‌خوارها بیشتر از خود روزه‌داران دل می‌سوزانند و زمینه را طوری فراهم می‌کنند که این افراد راحت روزه‌خواری کنند و حرمت آنان حتی بیشتر از روزه‌دارها حفظ می‌شود و مسؤولان بدانند این کار آنان برخلاف دستورات خدا و دهن‌کجی به خدا است.

وی هم‌چنین با اشاره به ۱۵ رمضان مصادف با میلاد امام حسن(ع)، گفت: ایشان را از آن جهت که در طول عمر خود دو بار تمام و سه بار نصف اموال خود را در راه خدا بخشیده است، کریم اهل بیت(ع) می‌خوانند و شجاعت و معنویت ایشان زبانزد و بی‌نظیر است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: محبت اهل بیت(ع) فرض شرعی است و همه ما باید به ایشان احترام گذاشته و به سخنان‌شان عمل کنیم زیرا پیامبر(ص) که ۲۳ سال در راه هدایت مردم متحمل دردها و رنج‌های بیشمار شده و حتی به فرموده خودشان، هیچ پیامبری به اندازه ایشان متحمل این همه رنج و سختی نشده است، مزد و پاداش تمام زجرها و تلاش‌های خود در راه هدایت مردم را محبت اهل بیت(ع) می‌خوانند./۲۰۱/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات