۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۰۴۰۲۸
امام جمعه موقت اردبیل:

حضور مدافعان حرم حوادث تروریستی در داخل کشور را خنثی می کند

امام جمعه موقت اردبیل با تاکید بر لزوم هوشیاری بیشتر در خصوص تحرکات دشمن، گفت: اگر حضور مدافعان حرم در مرکز اجتماع تروریست ها نبود الان ده ها و صدها از این حادثه ها داشتیم.
امام جمعه موقت اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) مردم را به مطالعه زندگی ایشان و عبرت گرفتن از آن دعوت کرد و گفت: ما با مراجعه به سیره آن امام معصوم(ع) باید متوجه شویم که چگونه امام عصر(عج) تنها می ماند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها حادثه اخیر تروریستی را زنگ هشدار دانست و افزود: ایران اسلامی به خاطر جایگاه بسیار بلند جهانی دشمنان زیادی دارد و ما باید همیشه هوشیار و آماده باشیم.

امام جمعه موقت اردبیل تصریح کرد: اگر حضور مدافعان حرم در مرکز اجتماع تروریست ها نبود الان ده ها و صدها از این حادثه ها داشتیم و قطعا ایران به حمام خون تبدیل می شد.

وی ریشه تروریسم را در مدیریت غلط جهانی آمریکا و آموزه های متعفن محمد بن عبدالوهاب دانست و بیان داشت: مواظب باشیم به ما آدرس غلط ندهند.

حجت الاسلام فروغی، تمام فتنه ها را متوجه آمریکا دانست و گفت: آنها درصدد ایجاد امنیت برای اسرائیل هستند و سر وقت به سراغ تمام کشورهای اسلامی می آیند.

خطیب جمعه اردبیل همکاری کشورهای عربی با آمریکا را خیانت بزرگ بر امت مرحومه و خنجر از پشت دانست و افزود: دود این خیانت به چشم خودشان خواهد رفت و آمریکا بعد از دوشیدن آنها و تمام شدن شیر، آنها را ذبح می کنند.

وی عزت ایران را در این دانست که ما باید دشمنان را به چالش بکشیم و در موضع انفعال قرار نگیریم و بدانیم هزینه سازش بالاتر از هزینه چالش است.

حجت الاسلام فروغی در بخش دیگری از خطبه ها از دولت خواست به وعده های اقتصادی عمل کنند و کشور را از مضائق اقتصادی نجات دهند.

امام جمعه موقت اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تصویب سند 2030 از سوی دولت گفت: اگر این اقدام برای جلب رضایت جامعه به اصطلاح جهانی است، آنها هیچ وقت از ما راضی نخواهند شد و ما با غنای عظیم فرهنگی احتیاجی به برنامه ریزی آنها نداریم.

وی ادامه داد: این سند از دست دادن استقلال فرهنگی است و ملت با استقلال فرهنگی می تواند روی پای خودش بایستد و ما هیچ وقت روی "قال الباقر" و "قال الصادق" معامله نخواهیم کرد و هیچ وقت به فرهنگ 1400 ساله اسلامی خود خیانت نمی کنیم./۲۰۱/۹۳۷/ب۱

ارسال نظرات