۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۰۴۰۲۹
آیت‎الله طباطبایی‎نژاد:

دنبال کردن سند ۲۰۳۰ مخالفت صریح با خواست رهبر انقلاب است

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره سند ۲۰۳۰، گفت: اشتباه می‎کنند افرادی که می‎خواهند این سند در کشور اجرا شود و این کار مخالفت صریح با خواست رهبر انقلاب است.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله سیدیوسف طباطبایینژاد در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در دو حادثه تهران گفت: این حوادث گرچه که تلخ و دلخراش بود؛ اما درس عبرت بود، بعضیها که در خواب بودند بیدار شدند، برخیها که میگفتند چرا همیشه توی کشور باید حرف از جنگ باشد، ما شهید دادیم و در برابر دشمنان ایستادگی میکنیم و این حوادث را هم نوعی از لطف و رحمت الهی میدانیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار درباره سند 2030 سخنانی را بر زبان آوردند، برخیها حرفهای توهینآمیزی نسبت به رهبر انقلاب زدند و گفتند گزارشهای نادرست به ایشان داده شده است، ما هم کمتر از دیگران در کشور فعالیت نکردیم و شاهد هستیم که رهبر انقلاب حرفهایشان را با دقت و از روی تحقیق میزنند.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار خود به این نکته اشاره کردند که آنهایی که میگویند گزارش نادرست به ما داده شده است، اشتباه میکنند و بعد اینکه رهبر معظم انقلاب دو نکته واضح را فرمودند یکی اینکه قراردادی را اگر میخواهید قبول کنید باید مجلس تصویب کند، کجای این حرف گزارش نادرست و دروغ است؟ دوم اینکه چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی که ریاست آن بر عهده رییس جمهور است از تصویب این سند جلوگیری نکرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درباره این سند فرمودند که این سند فرض بگیریم که اشکال شرعی و مخالفت با اسلام ندارد که در آن وجود دارد، چرا باید برنامه آموزش و پرورش ما در بیرون از کشور نوشته شود؟ چه معنا دارد که جمهوری اسلامی ایران که سند بالادستیاش قرآن و روایات اهلبیت(ع) است، سند آموزش و پرورشش سند یونسکو که توسط تعدادی کافر نوشته شده باشد.

آیتالله طباطبایینژاد با بیان اینکه برخیها میگویند این سند الزامآور نیست، اظهار کرد: درباره برجام هم همین را میگفتند که الزامآور نیست اما در نهایت چه شد؟ باید به آنان گفت که رهبر معظم انقلاب فرمودند که دیگر سند 2030 را در کشور دنبال نکنید و اشتباه میکنند افرادی که میخواهند این سند در کشور اجرا شود و این کار مخالفت صریح با خواست رهبر انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی در قوه مجریه کشور قرار گرفت باید به دنبال اجرایی کردن قانونهای مجلس و دستورات رهبر معظم انقلاب باشد، خیال نکنند اگر اجرای کاری به آنان واگذار شد دیگر همه مملکت در دست آنان است. همه کشور و همه مردم تحت فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان که آنان آتش به اختیار هستند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب تعبیر بسیار جالبی به کار بردند، آتش به اختیار در جایی است که از فرمانده کاری ساخته نیست و امیدی به او نیست، بنابراین سربازان آتش به اختیار میشوند، یعنی اینکه اگر فرمانده در کار فرهنگی تعطیل است و مسألهاش پخش چه نغمهای قبل از اذان است و کار اصلی فرهنگی را رها کرده است و دنبال این است خود دانشجویان باید جبهه فرهنگی را تقویت کنند، به دلیل اینکه مسؤولان در کار فرهنگی ضعیف هستند.

وی همچنین با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: همه اهلبیت(ع) کریم هستند اما این صفت درباره آن حضرت به طور ویژه نمایان است، ما هم به تأسی از ایشان باید صدقه بدهیم و معنای صدقه تنها این نیست که پول به فقیر بدهیم، هر کاری که در راه خدا انجام شود با نیت الهی باشد، صدقه محسوب میشود، آدرس به کسی دادن هم صدقه است، تهیه جهیزیه هم صدقه است.

آیتالله طباطبایینژاد با اشاره به درپیش بودن شبهای قدر گفت: اگر هیج مناسبت دیگری در این شبها نبود به جز ضربت خوردن امام علی(ع) و شهادت ایشان و شب سوم ایشان، این شبها ارزش خود را داشت، چه برسد که در یکی از این شبها قرآن نازل شده است، در این شبها با خلوص از خداوند درخواست کنید و دعا بکنید که عاقبت به خیر شوید که خیلیها در پایان فریب خوردهاند./914/ 201/ص

ارسال نظرات