۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۰۴۰۳۸
آیت الله علم الهدی:

حادثه تهران ایثارگری جوانان نسل جدید را اثبات کرد/ داعش سایه ای از منافقین است

امام جمعه مشهد گفت: این که برخی مدعیان مدیریت کشور بیایند از جلادهای منافقین دفاع کنند برای این که قدرت را در دست بگیرند و رقیب خود را کنار بزنند، کار درستی نیست.
اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در تهران، گروه تروریستی داعش را سایه ای از گروهک منافقین دانست و گفت: ترقه بازی ای که داعش در تهران انجام داد، حرکت کوری بود که حتی نتوانست یک دانه درشت را از بین ببرد و همه تروریست ها با ذلت به فلاکت رسیدند.

حادثه تروریستی تهران ایثارگری جوانان نسل جدید را اثبات کرد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: یکی از شهدای یگان حفاظت مجلس از خانواده ای بود که عزیز آن ها 30 سال پیش در عملیات مرصاد علیه منافقین به شهادت رسیده بود و در جریان اخیر برادر او در برابر داعشی ها مقاومت کرد و به آن ها اجازه ورود به صحن علنی مجلس را نداد. این مسأله ثابت کرد که مردم ما همان مردم هستند و جوانان ایثارگر ما مانند نسل قبل از خود در برابر دشمن ایستاده اند.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این که در جریان این حمله تروریستی وقفه ای در فعالیت نمایندگان مجلس ایجاد نشد، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در آن روز در کمال آرامش و امنیت به جلسه خود ادامه داد و تروریست ها مانند چهار حیوان در یک اتاق گیر افتادند و کشته شدند. این اتفاق ثابت کرد که نیروهای ایثارگر و پاسداران عزیز ما همانگونه که در برابر منافقین ایستادگی کردند، امروز هم ایستاده اند.

مدعیان مدیریت کشور از جلادان منافقین حمایت نکنند

آیت الله علم الهدی با اشاره به برخی زمزمه ها در تخریب جریان مقاومت نظام اسلامی در برابر منافقین در دهه 60، تصریح کرد: این که برخی مدعیان مدیریت کشور بیایند از جلادهای منافقین دفاع کنند برای این که قدرت را در دست بگیرند و رقیب خود را کنار بزنند، کار درستی نیست.

وی افزود: منافقین کسانی هستند که ناپاک تر از آن ها در هیچ دوره سیاسی در این مملکت به وجود نیامده و آن ها روی تمام جنایتکاران و جلادان رژیم پهلوی را نیز سفید کردند. درست نیست که عده ای از منافقین دفاع کنند و کار به جایی برسد که رهبری بگویند «جای شهید با جلاد عوض نشود.»

جنایات منافقین در تاریخ ایران سابقه نداشته است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره جنایات منافقین در دهه 60، خاطرنشان کرد: منافقینی که در عملیات مرصاد وقتی وارد اسلام‌آباد غرب شدند، همه بیماران بیمارستان را تحت عنوان مجروحان جنگ قتل‌عام کردند و در این عملیات وابستگان آنها و کسانی که با آنان هم‌ عهد بودند، اعدام شدند. آیا شما مدافع این‌ افراد شده اید؟ جنایات منافقین در کشور ما جنایات بی‌ سابقه ای بوده است. دختربچه 3‌ ساله را زنده ‌زنده سوزاندند؛ کودکانی را مقابل چشم پدر و مادرشان کشتند؛ سه جوان بسیجی زنده ‌زنده پوست کندند.

آیت الله علم الهدی افزود: منافقین داعشی های دهه 60 بودند و آنچه شما در این روزها می بینید، سایه ای از جنایت های منافقین است که 17 هزار نفر از مردم ما را ترور کردند که یک نمونه آن جانبازی رهبر معظم انقلاب است.

برخی جریان های سیاسی تمام هستی انقلاب را برای قدرت یابی خود به حراج می گذارند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن میلاد امام حسن مجتبی(ع) نسبت به برداشت اشتباه از سیره آن امام همام انتقاد کرد و گفت: عده ای مسأله صلح امام مجتبی(ع) را بهانه کرده اند و می گویند «وقتی امام حسن(ع) با آن همه عظمت و رشادت وقتی زورش به معاویه نرسید، با او صلح کرد، پس ما هم باید با آمریکا صلح کنیم.» این در حالی است که امام مجتبی(ع) برای حفظ جریان انقلابی اسلام در برابر جریان قدرت یاب اموی و جلوگیری از حاکمیت جریان اموی بر سرنوشت اسلام چنین مسأله ای را پذیرفتند. 

امام جمعه مشهد مقدس در تبیین علل و عوامل صلح امام حسن مجتبی(ع) با معاویه، یادآور شد: در آن زمان دو جریان در جامعه وجود داشت؛ یکی جریان انقلابی اسلام که نظر به نگاه مکتبی دین و قرآن داشتند و معتقد به اجرای این مکتب بودند. جریان دیگر جریان قدرت طلبی بودند که می‌گفتند قرآن و وحی بهانه رسیدن به قدرت است و برای قدرت اصالت قائل بودند.

آیت الله علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیز ما در جامعه گرفتار این دو جریان هستیم و آن جریان قدرت طلب وقتی وارد میدان جنگ و رقابت قدرت می شود، همه هستی انقلاب و اسلام را به حراج می‌گذارد تا بتواند رقیب خود را کنار بزند و به قدرت دست پیدا کند./۲۰۱/۸۲۰/ب۱

ارسال نظرات