۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۰۴۰۴۱
امام جمعه دامغان:

حادثه تهران بر اراده و بصیرت ملت ایران افزود

امام جمعه دامغان گفت: بی‌تردید آمریکا و رژیم آل سعود حامیان اصلی جنایات داعش و گروه‌های خونریز تکفیری و شریک جرم آنها هستند.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم روزه‌دار و ولایتمدار این شهرستان در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن تبریک سالروز ولادت مسعود کریم اهل بیت(ع) به تبیین و تشریح گوشه‌هایی از زندگی و دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و اظهار داشت: در نیمه رمضان سال سوم هجری ستاره‌ای در آسمان ولایت درخشید، سال سال از عمر بابرکت خود را در کنار رسول خدا کذراند و تا سال 40 هجری در کنار امیرمؤمنان علی(ع) حوادث تلخ و شیرین بسیاری را تجربه کرد.

خطیب نماز جمعه دامغان افزود: امام حسن مجتبی(ع) در طوفانی‌ترین شرایط تاریخ اسلام و میان امواج سهمگین فتنه‌ها و بی‌وفایی‌ها هوشمندانه برابر معاویه ملعون‌ترین حکام تاریخ که به ابزار قدرت و ثروت و حیلت مسلح بود اسلام حقیقی را حفظ کرد و با صلحی مدبرانه ضمن بی‌اثر کردن دسیسه‌های اموی، باشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه تاریخ اسلام را رقم زد.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه امام مجتبی(ع) با تدبیر خود افزون بر ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی مستکبران سبب شد اسلام در مسیری آلوده قرار نگیرد و اضافه کرد: امام حسن(ع) در شرایطی که حتی فرمانده سپاه او با کیسه‌های زر معاویه فریب خورده بود توطئه اموی را خنثی نمود، صلح کرد تا اسلام ناب باقی بماند و زمینه خلق حماسه کربلا فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با تأکید بر اینکه شالوده قیام حسینی حسنی بود تصریح کرد: متأسفانه برخی بدون معرفت و امام شناسی در باب صلح امام حسن(ع) اظهار نظر می‌کنند حال آنکه امام حسین(ع) نیز در زمان امامت خود 11 سال کار برادر را ادامه داد و آنگاه پس از مرگ معاویه ملعون و فریبکار قیام کرد.

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه به فضائل ماه مبارک رمضان و شب‌های پرفضیلت قدر اشاره کرد و اظهار داشت: شب قدر شب سرنوشت و رقم خوردن تقدیر، شب سنجش اعمال و توبه و توضع و شب نزول قرآن است؛ در شبی که مقدرات یکسال ما رقم می‌خورد باید با توجه به ادعیه و اعمال این شب و اخلاص در عمل سعادت خود را زمانت کنیم.

تعریف بلیغ رهبری از استقلال چراغ راه همه مسؤولان باشد

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فرمایشات مجدد رهبر فرزانه انقلاب درباره سند 2030 و تعریف بلیغ رهبری از استقلال اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با رد ادعای برخی مسؤولان که اطلاعات داده شده به ایشان در خصوص این سند را کذب خوانده بودند بار دیگر بر مردود بودن اجرای آن در جامعه اسلامی تأکید کردند.

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب بارها فرمودند، اینکه مبانی نظام آموزشی ما قرار باشد توسط بیگانگان و در خارج از کشور، یونسکو یا هر نهاد دیگری نوشته شود مضحک و غیرقابل قبول است، براین اساس همانگونه که آیت الله سبحانی نیز اشاره کرده‌اند این سند باید ابطال شود.

حوادث تروریستی اخیر بر اراده و بصیرت ملت ما افزود

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان با اشاره به حوادث تروریستی حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در این حرکت ددمنشانه و همدردی با آسیب دیدگان این حوادث، اظهار داشت: بی‌تردید آمریکا و رژیم آل سعود حامیان اصلی جنایات داعش و گروه‌های خونریز تکفیری و شریک جرم آنها هستند.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی و انتظامی کشور در طول دو سال گذشته قریب به 100 طرح تروریستی را در کشور خنثی کرده‌اند، گفت: تکفیری‌ها و وهابی‌ها و حامیان غربی و عربی آنها که حقوق بشر را ذبح کرده‌اند و همچنان ادعای حمایت از دموکراسی و حقوق بشر دارند بدانند با این اقدامات وحشیانه و "ترقه بازی‌ها" نمی‌توانند در عزم و اراده ملت غیور ما در مسیر استکبارستیزی خللی وارد کنند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه دست نشاندگان آل سعود در اقدامی کورکورانه مقر حومت مردم سالاری دینی را هدف قرار دادند تا باردیگر ثابت کنند با دموکراسی، حقوق بشر و مردم سالاری و انسانیت بیگانه‌اند، خاطرنشان کرد: ادعاهای وزیر امور خارجه سبک سر سعودی برعلیه ملت و نظام اسلامی ما مایه ننگ جهان اسلام است، نظام سلطه بداند با این جنایت تروریستی تنها بر بصیرت ملت ما افزوده شد./۲۰۱/۹۷۷/ب۱

ارسال نظرات