۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۰۴۰۵۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

هدف دشمن گرفتن روحیه انقلابی و جهاد از مردم است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هدف دشمن گرفتن روحیه انقلابی و جهاد از مردم است، گفت: انقلاب چالش با نظام سلطه و استکبار است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تأکید بر اینکه ایستادگی در برابر کفار، منافقان و فتنه گران جهاد آگاهانه است، گفت: فتنه‌ شناسی همراه با بصیرت و شناخت نسبت به دشمنان وظیفه مسلمانان است و این بینش سبب می‌ شود ذلت دشمن بر مؤمنان تحمیل نشود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: قتال همراه با غلظت، سختی و شدت در مقابل منافقان که به اشکال مختلف درصدد تضعیف جامعه نورانی مسلمانان هستند، از تکالیف است و توطئه‌ های منافقان و معاندین داخل و خارج از کشور باید همواره سرکوب شود.

وی در ادامه با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: برخی از مسأله صلح ایشان استفاده نادرست می ‌کنند؛ شرایط آن زمان ایجاب می ‌کرد که امام با دشمنانش صلح کند و آن صلح برای اسلام کاری کرد که به قیام امام حسین(ع) انجامید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه صلح امام حسن(ع) در بقای اسلام به همان میزان که قیام امام حسین(ع) نقش داشت، موثر بود، خاطرنشان کرد: برخی‌ها می ‌گویند همیشه باید مذاکره و صلح کرد؛ این تفکر اشتباهی است، باید نسبت به شرایط اقدام کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه شرایط زمان امام حسن(ع) خاص بود، افزود: شرایط امروز کشور ما این گونه نیست؛ به فضل پروردگار در طول 38 سال با روحیه حسینی در برابر دشمن ایستاده‌ایم، باید بدانیم شرایط امروز کشور عرصه لبخند و کوتاه آمدن در برابر دشمن نیست.

خطیب جمعه شهرکرد تصریح کرد: باید شرایط زمان امام حسن(ع) را به درستی بشناسیم و تحلیل کنیم و از صلح امام در آن زمان سوء استفاده نکنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دو سخنرانی اخیر گفت: رهبر فرزانه انقلاب در مرقد امام خمینی(ره) و روز چهارشنبه در جمع دانشجویان سخنان مهمی را بیان کردند؛ به فرمایش ایشان انقلاب یک تحول عمیق و تنها یک تحول محض سیاسی نیست بلکه تحول فرهنگی است که زمینه صادرات فرهنگ را به جای واردات فرهنگ فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه هدف دشمن گرفتن روحیه انقلابی و جهاد از مردم است، افزود: انقلاب چالش با نظام سلطه و استکبار است.

وی با اشاره به 17 هزار شهید ترور و حملات تروریستی چند روز گذشته گفت: این تنها نمونه‌ای از حملات تروریستی بعد از سال‌ها امنیت در کشور بود، ما در دوران 60 مدام با این حوادث مواجه بودیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هدف دشمن از این توطئه‌ها ایجاد جنگ روانی در کشور و حاکم کردن ترس در جامعه است که هیچ کدام از این‌ها اثری ندارد.

وی با بیان اینکه همواره نظام سلطه از افرادی که دل به دنیا بسته‌اند و از فرهنگ امام جدا هستند حمایت کرده اند، افزود: این افراد به دل دشمن می ‌روند با آنها مذاکره می ‌کنند و به آنها امتیاز می ‌دهند و هیچ امتیازی از آنها نمی‌ گیرند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیه 123 سوره توبه گفت: باید در برابر دشمن ایستاد و نباید در برابر آن نرمش نشان داد زیرا که هرگونه نرمش مساوی با نابودی است.

وی خاطرنشان کرد: در طول این 38 سال هر گاه مقاومت کردیم دشمن عقب نشست اما جایی که به دشمن لبخند زدیم دشمن بر طالباتش افزود و گاهی امتیازات جبران ناپذیر گرفت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به دغدغه ‌های اهل تقوا تصریح کرد: مهم‌ترین دستاورد ماه رمضان بخشش گناهان است که اگر نصیب شخصی نشود ظلمت و گناه آرام آرام به کفر می ‌انجامد./۲۰۱/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات