۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۰۴۰۸۹
امام جمعه آمل:

امام حسن مجتبی الگوی احسان و نیکوکاری است

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به این که امام حسن مجتبی(ع) الگوی احسان و نیکوکاری است، گفت: این امام همام سه مرتبه اموال خویش را در میان نیازمندان و فقرا تقسیم کردند.
امام جمعه ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امشب در مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) که در آمل برگزار شد اظهار داشت: بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) برکات ارزنده ای در زندگی انسان دارد.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: ضرورت دارد حضور در ساحت نورانی اهل بیت معصومین(ع) داشته باشیم که سبب می شود تا ره توشه ای ارزنده برای زندگی خود فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: نیاز است سیره ارزشمند اهل بیت معصومین(ع) به ویژه امام حسن مجتبی(ع) را چراغ راه زندگی و برنامه های خود قرار دهیم.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) از فضایل بسیاری برخوردار هستند که می طلبد درسهای خوبی از زندگی گرانقدر این امام همام برای خود کسب کنیم.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که عبادت و بندگی از ویژگی های بارز امام حسن مجتبی(ع) بود، گفت: نیاز است همواره عبادت و بندگی شایسته ای به درگاه پروردگار متعال داشته باشیم که دستاوردهای ارزنده ای در زندگی انسان دارد.

وی با اشاره به این که امام حسن مجتبی(ع) الگوی احسان و نیکوکاری است، اظهار داشت: این امام همام سه مرتبه اموال خویش را در میان نیازمندان و فقرا تقسیم کردند و همواره در این مسیر ارزنده اهتمام شایسته ای داشتند.

امام جمعه آمل تصریح کرد: دومین اختر تابناک امام و ولایت با شجاعت والایی در میدان های نبرد شرکت می کردند و هیچ گونه هراس و واهمه ای نسبت به دشمنان نداشتند.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: ضرورت دارد در جهت تبیین سیره نورانی امام حسن مجتبی(ع) تلاش های شایسته ای صورت گیرد تا بتوانیم این امام همام را بیش از پیش معرفی کنیم.

وی ادامه داد: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از اندیشه های متعالی اهل بیت معصومین(ع) است تا بتواند زندگی خود را در مسیر سعادت و رستگاری حقیقی قرار دهد./۲۰۲/۱۳۱۴/ب۱

ارسال نظرات