۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۵۰۴۱۲۴
آیت الله طبرسی:

بشریت راهی جز بهره گیری از مفاهیم ناب دینی ندارد

آیت الله طبرسی با بیان این که بشریت امروز راهی جز بهره گیری از مفاهیم ناب دینی ندارد، گفت: مسیری که امروز غرب می پیماید، ثمره ای جز انحراف و تباهی در پی نخواهد داشت.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن در مسجد امام سجاد(ع) ساری با بیان این که تلاش کنیم سراسر زندگی ما قرآنی شود، گفت: باید مفاهیم انسان ساز قرآنی در همه امور زندگی ما نهادینه شود.

وی با بیان این که مفاهیم الهی مسیر صحیح زندگی کردن را به ما آموزد، افزود: اگر در مسیری که قرآن برای ما مشخص می کند گام برداریم به حتم به مقصد نهایی که همان سعادت و تعالی حقیقی است خواهیم رسید.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که سبک زندگی قرآنی باید بیشتر در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه اسلامی شاهد گسترش قارچ گونه سبک زندگی غربی هستیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که وجود ریشه هایی از سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی به هیچ عنوان زیبنده نظام دینی نیست، تصریح کرد: در جامعه ای که محور همه امور دین و احکام حاصله از آن است نباید شاهد رشد روز افزون فرهنگ غربی باشیم.

امام جمعه ساری با بیان این که سبک زندگی غربی انسان را در مسیر نادرست قرار می دهد، گفت: تنها با بهره گیری از مفاهیم دینی می توانیم راه رستگاری را طی کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که قرآن راه رستگار شدن را به همه انسان ها نشان داده است، تصریح کرد: امروز تنها راه جلوگیری از گرفتار شدن در گردابی که غرب به وجود آورده، تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است.

آیت الله طبرسی با بیان این که بشریت امروز راهی جز بهره گیری از مفاهیم ناب دینی ندارد، خاطرنشان کرد: مسیری که امروز غرب در حال پیمودن آن است، ثمره ای جز انحراف و تباهی در پی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که دنیای غرب با فاصله گرفتن از مفاهیم ناب قرآنی و سیره اهل بیت(ع) خود را گرفتار یک بحران بزرگ هویت و معنویت کرده است، تصریح کرد: غرب برای بازیابی و احیاء هویت اصیل انسانی و معنویت باید به ریسمان الهی چنگ بزند.

امام جمعه ساری با بیان این که دنیای غرب امروز در گرداب مادیات در حال غرق شدن است، خاطرنشان کرد: بشریت برای سعادت حقیقی نیازمند معنویت است و سرچشمه این معنویت در کلام الهی به زیبایی آمده است که باید از آن بهره لازم را ببریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ماه مبارک رمضان را یک فرصت طلایی برای بهره گیری از مفاهیم ناب الهی برشمرد و گفت: در این ماه پرفیض الهضبی همه دل های انسان های مؤمن و خداجوی برای دریافت انوار الهی کاملاً آماده است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که باید لحظه لحظه های خود را در ماه مبارک رمضان با معنویت و ایمان آمیخته کنیم، تصریح کرد: همان طور که فصل بهار، فصل رویش طبیعت و جان گرفتن دوباره آن است، نزول قرآن در ماه رمضان نیز حیاتی دوباره بر روح و جان انسان ها است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه خدا و میهمانی بندگان است، ادامه داد: همان طور که در آیات و روایات آمده خداوند متعال به عنوان میزبان در ماه مبارک رمضان از بندگان خود در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می کند و این بهترین فرصت برای از بین ناپاکی ها از درون خود است.

امام جمعه ساری با بیان این که مؤمنان حقیقی خدا در ماه مبارک رمضان با عبادت، روزه داری، دعا و استغفار از سرچشمه فیض الهی سیراب می شوند، تصریح کرد: همه لحظات ما در ماه مبارک رمضان باید سرشار از معنویت و روح عبودیت باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که نباید از رشد بعد معنوی و تقوا در ماه مبارک رمضان غافل شویم، گفت: یکی از بهترین راه هایی که انسان می تواند از جنبه معنوی خود را رشد دهد و به طهارت و کمال مطلوب دست یاید باید هوای نفس را در خود مهار کند که ماه مبارک رمضان یکی از این فرصت های ارزشمند است.

آیت الله طبرسی با بیان این که روزه داری در ماه مبارک رمضان از جمله مهم ترین راه های کاهش لذت های دنیوی  است، خاطرنشان کرد: روزه دارى روح، روان، قلب، دل و جسم را آرامش داده و باعث سلامتى روح و تندرستى جسم مى شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن شب های پرفضیلت قدر، گفت: اگر این شب های با عظمت را به همین راحتی از دست دهیم به حتم خسران بسیاری نصیب ما خواهد شد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که شب های پرفیض قدر فرصت ارزشمندی برای توبه و استغفار به درگاه خداوند متعال است، گفت: این شب های پرفیض بهترین فرصت برای انسان هایی است که می خواهند از بند دام های نفسانی رهایی پیدا کنند و در مسیر معنویت قرار گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان هبری با بیان این که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی همه توان خود را برای زدودن معنویت در جامعه دینی به کار گرفته اند، افزود: اما عشق و دلدادگی این مردم به دین و معنویت هیچ گاه آنها را از این منبع سرشار و عظیم الهی دور نخواهد کرد./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات