۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۰۴۱۳۸
حجت‌الاسلام ماندگاری:

الگویی کامل‌تر از پیامبر و اهل‌بیت وجود ندارد

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: برای الگوگیری کامل از شخصیت‌ها هیچ کس بالاتر از اهل‌بیت(ع) وجود ندارد چراکه آنان نه تنها یک نقطه تاریک در زندگی خود ندارد بلکه کامل‌تر از آنان در دنیا وجود ندارد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه جمعه 19 خرداد در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آیه تطهیر در قرآن کریم ائمه معصومین(ع) همه کمالات انسانی را دارا هستند.

وی افزود: در برخی انسان‌ها یک کمال خوب رشد می‌کند طوری که او را در نگاه دیگران برجسته می‌کند، اما شاید همین فرد در ابعاد دیگر دچار انحرافاتی باشد بنابراین به عنوان مثال وقتی یک جوان یا نوجوان از فلان ورزشکار یا هنرمندی که این چنین باشد در همه ابعاد الگوگیری کند منحرف می‌شود.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان اینکه برای الگوگیری کامل از شخصیت‌ها هیچ کس بالاتر از اهل‌بیت(ع) وجود ندارد چرا که آنان حتی یک نقطه تاریک هم در زندگی خود ندارند، ابراز کرد: تفکر در آیه تطهیر نشان می‌دهد هرکس غیر از پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) الگویی اختیار کند دچار خسارت بزرگی شده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: طبق آیه تطهیر اراده خداوند بر این بوده که از پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) هر نوع آلودگی و گناه دور باشند، بر همین اساس عقل حکم می‌کند که انسان از چنین الگوهای کاملی پیروی کند.

وی درباره آیه مودت در قرآن کریم که به واسطه آن از پیامبر(ص) دوستی اهل‌بیت(ع) را از امت درخواست می‌کنند، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) برای هدایت امت زحمات فراوانی را متحمل شدند در مقابل از آنان چیزی جز مودت اهل‌بیت(ع) درخواست نکردند.

حجت‌الاسلام ماندگاری افزود: مودت اهل‌بیت(ع) به این معنی است که انسان با دوستان آنان دوست و با دشمنان آنان دشمن باشد، این مسأله‌ای که وقتی کسی شخصی را دوست داشته باشند با دوستان او دوست و با دشمنان او دشمن می‌شود امری بدیهی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که واقعا مودت اهل‌بیت(ع) را بر دل دارند طبق دستورات آنها عمل می‌کنند چرا که مودت آنان با بی‌حیایی، غیبت، دروغ و بسیاری گناهان دیگر سازگاری ندارد./807/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات