۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۰۴۱۴۷
حجت الاسلام حسینی اراکی مطرح کرد؛

رسیدگی به فقرا و مستمندان ویژگی برجسته امام حسن

استاد حوزه علمیه رسیدگی به فقرا و مستمندان را از ویژگی های برجسته امام حسن (ع) برشمرد و بر الگوگیری از آن امام بزرگوار تأکید کرد.
میلاد مسعود کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) گرامی باد

حجت الاسلام سید جواد حسینی اراکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک ولادت امام حسن(ع) عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) همان روشی را در مسائل اجتماعی و سیاسی در پیش گرفتند که سیدالشهداء(ع) در پیش گرفته بود و این موضوع باید در جامعه به خوبی تبیین شود.

وی افزود: همانطور که در روایات وجود دارد «حسن(ع) و حسین(ع) هر دو امام هستند چه قیام کنند و چه قیام نکنند» باید تحلیل صحیحی از روش برخورد امامان با شرایط سیاسی و اجتماعی زمان خود داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: آن امام بزرگوار روش و دین جد بزرگوارشان (ص) را نگهداری کردند تا به دست امام حسین(ع) برسد و در عاشورا نیز اسلام به دست آن حضرت بیمه شد و تا قیامت این مکتب زنده و بالنده به راه خود ادامه می دهد.

حجت الاسلام حسینی اراکی جود و بخشش را از ویژگی های برجسته امام حسن(ع) دانست و خاطرنشان کرد: سخاوت و بخشش آن حضرت در آن زمان زبانزد بود و آن حضرت سه بار کل دارایی خود را با فقرا نصف کردند و در مدینه مهمانخانه ای برای رسیدگی به فقرا و محرومان برپا کردند.

وی اضافه کرد: مهمانسرای آن حضرت محلی بود که کار پذیرایی از افراد غریب، فقیر و مستمند را با محبت انجام می داد و با این روش امام حسن(ع) اسلام، شیعه و مسلمانان را نگهداری می کرد.

این کارشناس دینی تأکید کرد: نقلی که وجود دارد که مرد شامی با دیدن امام حسن(ع) ناسزا و فحش نثار آن حضرت کرد و برخورد کریمانه امام حسن مجتبی(ع) که موجب شد وی منقلب شود و از محبان اهل بیت(ع) گردد؛ نشان دهنده اوج کرامت و بخشندگی آن حضرت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ماه رمضان می توان با تأسی از روش اهل بیت(ع) به دستگیری از فقرا و مستمندان پرداخت و سرکشی به نیازمندان را در برنامه های خود قرار داد و با برنامه ریزی از برکات این ماه بهره برد./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات