۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۰۴۱۷۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

علم نافع مرتفع کننده شبهات جامعه است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کلام قرآن و ائمه معصومین(ع) نور است، گفت: آیات و احادیث، علم نافع و پاسخی محکم به شبهات است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، در حسینیه همدانیها، گفت: کلام قرآن و ائمه معصومین(ع) نور است.

وی افزود: خداوند به کسانی که در برابر این نور تسلیم باشند در قیامت پاداشی بی شمار به آنان عنایت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: قرآن مجید می‌فرماید بعضی از نعمتهای قیامت قابل شمارش نیستند؛ کسانی که می‌گویند این همه نعمت به چه درد ما می‌خورد به این دلیل است که مقدار نعمت قیامت را با توجه به تصوری که از مقدار دنیوی دارند چنین بیان می‌کنند بنابراین چنین مقایسه‌ای غلط است چرا که ما از کیفیت بدن اخروی کاملا بی اطلاع هستیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بدن اخروی جوهره نوری و غیر مادی است، ابراز کرد: در بهشت هیچ عاملی بر این بدن اثر گذار نیست بنابراین انسان در بهشت دچار بیماری و پیری نمی‌شوند زیرا زمان در این بدن بی معنا است، انسان بهشتی از همه نعمات بی‌شمار الهی استفاده می‌کند و همان طور که جوهر نوری انسان در این دنیا قابل درک نیست نعمت بی شمار قیامت نیز از درک این عالم خارج است.

مفسر قرآن کریم اضافه کرد: کسانی که عمرشان را وقف شنیدن کلام نور یعنی علوم مفید کرده‌اند هرگز عمرشان را برای یادگیری علوم باطل مصرف نمی‌کنند. کسانی که کلام حق را می‌شنوند و آن را به عمل می‌رسانند ثوابش قابل شمارش نیست.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در تبیین اینکه هدیه یک عمل اسلامی است، تصریح کرد: ائمه معصومین(ص) تاکید می‌کنند که هدیه را هرگز رد نکنید، هدیه جلب محبت می‎کند.

وی ادامه داد: ائمه معصومین(ع) عاشق آن هستند که مومنان در کسب علم و نعمات بهترین‌ها را انتخاب کنند به همین دلیل انسان مومن برای اختیار همسر باید بهترین همسر را انتخاب کند و در انتخابش به ایمان و تقوای او توجه ویژه داشته باشد همسر بی دین زندگی انسان را به آتش می‌کشد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: انسان با علم دین می‌تواند همه جا سخن بگوید و با رفع شبهات از دین الهی دفاع کند./813/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات