۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۰۴۱۹۸
آیت الله طاهری:

احترام به استاد ویژگی مهم حجت الاسلام والمسلمین اسدی بود

عضو شورای حوزه علمیه همدان گفت: یکی از ویژگی هایی که استاد فقید حوزه علمیه همدان داشت این بود که به اساتید حوزه علمیه احترام ویژه ای داشت و همواره از محرومان و گرفتاران دستگیری می کرد.
طاهری
حجت الاسلام حسن طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله حسن طاهری، عضو شورای استانی حوزه علمیه همدان در مراسمی که در مدرسه آخوند برای استاد فقید حجت الاسلام والمسلمین اسدی برگزار شده بود، اظهار داشت: اسوه بودن برای بشر ضرورت دارد و هر چیزی که ضرور ت دارد خداوند آن را برای انسان قرار داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیال فطری را چون خداوند ایجاد کرده است ما به ازای خارجی دارد و یکی از آنها الگوگیری است و خداوند رسول خدا را برای الگوگیری قرار داده است.

آیت الله طاهری ابراز داشت: ملک نمی تواند برای انسان اسوه باشد و اگر چنین باشد در بسیاری از امور نمی شد از یک ملک الگوگیری کرد و باید دانست اسوگی هم مراتبی دارد.

وی ادامه داد: انسان های متقی هم برای انسان مراتبی از مراتب اسوگی را دارند و نکته های اخلاقی و معجزات کلامی از ائمه و پیامبر(ص) برای خواص است.

عضو شورای حوزه علمیه همدان تصریح کرد: یکی از ویژگی هایی که استاد فقید حوزه علمیه همدان داشت این بود که به اساتید حوزه علمیه احترام ویژه ای داشت و همواره از محرومان و گرفتاران دستگیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: انسان روزه خوار  غافل است و نمی داند که دارد برای چه کسی عرض اندام می کند و امروز غیر از حوزه های علمیه نمی توان برای درست شدن فضای جامعه به کسی دیگر امیدوار بود.

آیت الله طاهری اظهار داشت: کسی در خانه امام حسین(ع) نوکری کرده باشد محبت امام حسین(ع) در زندگی او سریان پیدا می کند و همه باید نسبت به روضه امام حسین(ع) توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: هیأت ها و مساجد باید از علما استفاده کنند و بدانند که هجمه های امروز که ناحیه دشمنان به جامعه وارد می شود تنها از ناحیه علما و طلاب برطرف می شود.

عضو شورای حوزه علمیه همدان گفت: عالم که شایسته شد نفس او کیمیا می شود یک انسانی که به کمال می رسد در جامعه تأثیر دارد و این است که نظر کردن در صورت او عبادت محسوب می شود./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات