۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۰۴۲۰۹
امام جمعه تبریز:

قرآن رمز موفقیت ایران و حزب الله است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه رمز توفیقات دفاع مقدس و حزب الله لبنان در انس رزمندگان با قرآن است، گفت: قرآن رمز موفقیت در کارها است و باید با این کتاب شریف انس داشت و مفاهیم آن را فهیمد و عمل کرد.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در آئین نکوداشت و تجلیل از حافظان، قاریان، حاملان و پیشکسوتان قرآنی در مسجد جامع حکم آباد تبریز با تأکید بر توجه به مفاهیم قرآنی، اظهار داشت: ترویج قرآن در جامعه و آموزش آن به فرزندان باید مورد غفلت واقع نشود.

وی با بیان اینکه لازم است فرزندانتان را با قرآن مأنوس کنید تا به بصیرت و شناخت دست یابند و توانایی تشخیص دوست از دشمن را داشته با شند، تصریح کرد: قرآن فرقان است و به انسان توانایی تشخیص حق از باطل را می دهد، بنابراین نباید از این کتاب شریف و الهی غفلت کرد و آن را در گوشه ای گذاشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به فهم و عمل به مفاهیم و آموزه‌های قرآن کریم، ابراز داشت: انس با قرآن و قرائت آیاتی چند از این کتاب شریف را باید در زنگی خود بگنجانیم و با درک معانی آن به آنچه آموخته‌ایم عمل کنیم، قرآن کتاب هدایت و سعادت بشر است که انسان را به سمت تعالی و معنویت هدایت می کند.

وی قرائت، تدبر، حفظ و انس با مفاهیم قرآن را مقدمه‌ای برای عمل به این کتاب شریف دانست و افزود: اگرعمل نباشد این مقدمات بی فایده خواهند بود، تلاش همه ما باید گام برداشتن در مسیر قرآن باشد، خوشبختانه در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده یعنی توانسته ایم با اتکا به این مسیر قرآنی در مقابل دشمن بایستیم و حق و باطل را به خوبی تشخیص دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ایمان و انس با قرآن را رمز پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و دیگر مشکلات دانست و گفت: اگر رزمندگان اسلام ما در طول ۸ سال دفاع مقدس به رغم تمام حمایت‌های جهانی توانستند در برابر حزب بعث عراق بایستد همه به برکت ایمان به خدا و انس با مفاهیم و آموزه‌های قرآن کریم بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در مقابل لشکر عراق ایستادگی کردیم که در حقیقت ایستادگی در برابر لشکر بسیاری از کشورهای خارجی وحمایت‌های بی دریغ اطلاعاتی آمریکا، تسلیحات زرهی شوروی، تسلیحات شیمیایی آلمانی‌ها ، هواپیماهای پیشرفته فرانسوی‌ها و حمایتهای مالی اعراب منطقه بود همه به برکت قرآن کریم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ایستادگی ۴ هزار سرباز حزب الله در مقابل هیمنه ۶۰ ساله اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه را از دیگر معجزات قرآن کریم دانست و افزود: قرآن در دل رزمندگان حزب الله رخنه کرده و در جان آنها نقش بسته است که توانسته اند ارتش تا دندان مسلح اسرائیل کودک کش را زمین گیر کنند./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات