۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۰۴۲۲۶
آیت الله ناصری:

وسوسه دنیا مدعیان ولایتمداری را از امام حسن دور کرد

آیت الله ناصری گفت: اغلب خودی‌ها و مدعیان ولایتمداری به امام حسن(ع) خیانت کردند، کسانی که مدعی یاری و حمایت از ایشان بودند با وسوسه دنیا از اطراف امام پراکنده شده و به سمت معاویه رفتند.
آیت الله ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان،  با اشاره به سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) به فضائل بیشمار و خارج از حد درک و بیان انسان اشاره کرد و گفت: حجاب‌های ظلمانی ما بسیار است و به همین دلیل جلوه نور ولایت را نمی‌توانیم به درستی درک کنیم، بین اصحاب خاص ولایت در مراتب ایمان فاصله بود و به همین دلیل سطح درک آنها از اهل بیت(ع) نیز تفاوت داشته است.

آیت الله ناصری در ادامه افزود: اول فرزندی که در اسلام نامش حسن شد و برای او گوسفند عقیقه کردند ایشان بودند، اول فرزندی که در مقابل موهای تراشیده شده او در کودکی طلا هدیه داده شد نیز امام حسن(ع) بودند.

مدعیان ولایتمداری به امام حسن(ع) خیانت می‌کردند

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) دومین امام و دومین اهل کساء هستند، تصریح کرد: امام حسن(ع) چهارمین ولی مطلق حضرت احدیت هستند و قدرت و ولایت امیرمومنان(ع) را با خود داشتند، آنچه که از مصیبت‌ها و جفا و بی وفایی‌ها بر سر امام علی(ع) آمد ایشان نیز درک کردند.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پس از امام علی(ع) ظلمهای بسیاری به ایشان شد و اغلب خودی‌ها و مدعیان ولایتمداری به ایشان خیانت کردند، کسانی که مدعی یاری و حمایت از امام حسن(ع) بودند با وسوسه دنیا از اطراف امام پراکنده شده و به سمت معاویه رفتند، به قدری این افراد به ایشان خیانت کردند که پس از صلح با معاویه امام حسن(ع) به آنها گفت اگر صلح نمی‌کردم مرا دست بسته به معاویه تحویل می‌دادی، امام حسن (ع) انسان ضعیفی نبودند بلکه صف شکن و دلاور نبردهای بسیاری در برابر کفار و مشرکین بودند ولی بی بصیرتی و خیانت اطرافیان برای ایشان مشکل ساز شد.

آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت نماز در عبودیت و بندگی خداوند، اظهار کرد: ما مرد نماز نیستیم و حق نماز را به درستی ادا نمی‌کنیم، زمانی که به نماز می‌ایستیم یعنی اعلام می‌کنیم ما در محضر حضرت حق مطیع و حقیر و ذلیل هستیم و بندگی می‌کنیم. باید در حقیقت و در عمل چنین باشیم.

نزدیکترین حالت ما به خداوند، سجده است

وی با تأکید بر اهمیت نماز در دینداری و حفظ دین انسان، عنوان کرد: نماز عمود و ستون دین است و دین و دینداری قائم به نماز است، کسی که از نماز فاصله بگیرد در حقیقت از دینداری و بندگی و عبودیت خداوند فاصله گرفته است.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با اشاره به اهمیت حفظ شأنیت و اصول نماز، افزود: نزدیکترین حالت ما به خداوند در حالت سجده است، در هنگام نماز با خدا صحبت می‌کنیم و در مقابل خدا ایستاده‌ایم به همین جهت باید مراقب و مواظب نمازمان باشیم، چرا که نماز نورانی‌ترین اعمال انسان در طول حیات است.  

آیت الله ناصری با توصیف نقش نماز در حل مشکلات مختلف به ویژه از بین بردن افکار باطله و شست و شوی گناهان، گفت: خواندن نماز می‌تواند گناهان انسان را از بین ببرد حالا کسانی که نمی‌خواهند غرق در مشکلات و سیئات باشند باید روی به نماز بیاورد.

وی نماز واقعی را موجب دور شدن گناهان و آلودگی‌ها از نمازگزار برشمرد و تصریح کرد: نماز موضوع مهمی است که باید با توجه به اهمیت و نقش ویژه آن در اسلام و در طریق عبودیت و بندگی به صورت عملی و قلبی نماز را بشناسیم به آن توجه کنیم و اهل نماز باشیم./201/1304/ب1

ارسال نظرات