۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۰۴۲۳۹
امام جمعه بجنورد:

بحران مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی نیازمند مدیریت قوی‌تر است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با انتقاد تلویحی از نحوه مدیریت بحران در مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی، گفت: رسیدگی به آسیب‌دیدگان و بازسازی مناطق زلزله‌زده، نیازمند مدیریت قوی‌تر است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان مسکن و شهرسازی استان، اظهار داشت: شرایط بحرانی پس از زلزله اخیری که در برخی مناطق استان روی داد، نیازمند مدیریت قوی و برنامه‌ریزی‌های دقیق است تا دیدگاه مردم خسارت‌دیده، نسبت به نظام و عملکرد مسؤولان بهتر شود.

وی در ادامه خطاب به مسؤولان استان، افزود: ارائه آمار کافی نیست؛ بلکه باید در عمل شاهد خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر به مردم زلزله‌زده باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: نصب و استقرار چادرها و اسکان موقت مردم زلزله‌زده در ابتدای رخ دادن این حادثه اقدام مناسب و لازمی است؛ اما اگر سکونت انسان‌ها در این چادرها ادامه‌دار و طولانی باشد، امنیت و بهداشت آنها را به خطر می‌اندازد؛ ازاین‌رو مسؤولان باید به روند بازسازی و بهسازی مناطق خسارت‌دیده سرعت ببخشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، تصریح کرد: کار کردن و خدمت به مردم آسیب‌دیده و خسارت‌دیده در مناطق زلزله‌زده استان جهاد است و باید با روحیه جهادی و بسیجی‌وار برای رفع مشکلات به وجود آمده تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: قوانینی که برای شرایط عادی وضع‌شده‌اند، پاسخگوی شرایط بحرانی نیستند؛ به همین دلیل دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه بانک‌ها برای ارائه سریع‌تر تسهیلات به زلزله‌زدگان، خارج از روند طبیعی عمل کنند و به دنبال میان‌برها و تبصره‌هایی باشند که در قوانین بانکی برای این‌گونه موارد وضع ‌شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست با روحیه نوع‌دوستی و جهادی، تمامی امکانات، تجهیزات و توان خود را برای رفع مشکلات در مناطق زلزله‌زده به کار بگیرند./202/9314/ب1

ارسال نظرات