۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۰۴۲۴۷
امام جمعه بابل:

فرهنگ مهمترین مساله یک جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اهمیت و جایگاه فرهنگ در جامعه، گفت: مسائل فرهنگی زیر بنا هر امر در کشور است و باید در اولویت نخست همه آحاد جامعه به ویژه مسؤولان قرار گیرد.
جلسه شورای فرهنگ عمومی بابل جلسه شورای فرهنگ عمومی بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص)، گفت: مهمترین پیام ماه مبارک رمضان پیام فرهنگی در جامعه است زیرا فرهنگ زیر بنای هر امر مهم در جامعه را شکل می دهد.

وی افزود: امروز بسیاری از مشکلات و موانع جامعه ما از مسائل فرهنگی برمی خیزد اما متاسفانه نسبت به اندازه و اهمیت این مهم در جامعه غفلت می شود.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این مطلب که امروز جامعه ما با نابسامانی های متعددی در حوزه های مختلف روبرو است، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی در جامعه ما هم ریشه فرهنگی دارد که از جمله آن اسراف های زیاد است.

وی با بیان اینکه باید برای ترویج اقتصاد مقاومتی هم در بین مردم و هم مسؤولان کار فرهنگی صورت گیرد، تاکید کرد: متاسفانه برخی از افراد جامعه بدون توجه به کیفیت یک محصول، کالای خارجی را بر کالای ایرانی ترجیح می دهند و این نیز ناشی از یک معضل فرهنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با تاکید بر اینکه مازندران یک استان گردشگر پذیر است، خاطرنشان کرد: عدم رعایت حرمت ماه مبارک رمضان از سوی برخی از افراد برای آحاد مردم و مومنین ناراحت کننده است و باید در کنار برخورد انتظامی و قضایی با هنجارشکنان و روزه خواری در ملا عام، کارقوی فرهنگی در این باره صورت بگیرد.

وی با اشاره به سخنان مهم اخیر مقام معظم رهبری درباره سند2030، گفت: هدف از طرح ریزی سندهای مانند سند آموزشی 2030 برای حاکم کردن فرهنگ غربی و سبک زندگی آن ها در کشور است.

امام جمعه بابل تصریح کرد: آموزش سنگ بنای هر امر فرهنگی یک ملت و یک جامعه است و باید در حوزه آموزشی به دقت و با حساسیت توجه شود.

وی ضمن بیان این مطلب که آمار بالای طلاق و درگیری ها در محاکم قضایی ناشی از کم کاری های فرهنگی صورت گرفته است، اظهار داشت: امروز مسائل فرهنگی باید دغدغه همه جامعه به ویژه مسؤولان باشد تا شاهد مشکلات و معضلاتی مانند بالا بودن طلاق در جامعه را نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی یکی از کارهای اثرگذار در مسائل فرهنگی را ایجاد فضاسازی مناسب فرهنگی بیان کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان و ایام ویژه ولادت و شهادت معصومین(ع) فضاسازی مناسب می تواند در باور جامعه و انتقال مفاهیم بسیار اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری زیاد دشمنان بر روی رسانه ها نشان می دهد آنها به اثرات رسانه های دیداری و شنیداری و به ویژه شبکه های مجازی در انتقال مفاهیم و اثرگذاری های فرهنگی در یک جامعه پی بردند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل ضمن نگرانی از کم توجهی ها به مساله عفاف و حجاب، گفت: متاسفانه برخی شعارها و پیام های داده شده در جریان انتخابات اخیر، موجب شد که برخی از جریان های آن سوی مرزها و عناصر در داخل کشور عفاف زدایی و کشف حجاب بانوان را مطالبه کنند.

وی افزود: راه اندازی چهارشنبه های سفید برای زدودن عفاف از بانوان و سقوط فرهنگی جامعه دینی ما است و باید همگان در مقابل این اهداف شوم با ترویج گفتمان عفاف و حجاب مقابله کنند.

حجت الاسلام روحانی ضمن تشکر از برخی از هیات های مذهبی در تدارک برگزاری برنامه های باشکوه در شبهای قدر، گفت: آتش به اختیار اعلام کردن به جبهه های خودجوش فرهنگی و جوانان مومن و متعهد توسط رهبرمعظم انقلاب اسلامی ناشی از نگرانی معظم له از نفوذ گسترده فرهنگ دشمن در کشور است.

وی ادامه داد: از حرکت های فرهنگی قاطبه جوانانی که دغدغه مند وارد حوزه ترویج فرهنگ دینی و نشر معارف اسلامی می شوند، باید با تمام توان حمایت کرد./1313/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات