۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۰۴۲۷۶
تولیت آستان قدس رضوی:

صلح امام حسن، نوعی تغییر تاکتیک در برابر طاغوت بود

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه فضای غبارآلودی که بنی‌امیه در جامعه ایجاد کرده بود، صلح با معاویه را به امام حسن مجتبی(ع) تحمیل کرد، گفت: صلح امام حسن مجتبی(ع) نرمشی قهرمانه و نوعی تغییر تاکتیک در برابر حکومت طاغوت بود.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان امروز در مسجدگوهرشاد حرم مطهر رضوی با اشاره به ترور شخصیتی اظهار کرد: در برخی از زیارات ائمه اطهار می‌خوانیم، خدا لعن کند کسانی که شما را با زهرکین و زبان کشتند منظور از کشتن با زبان، ترور شخصیتی است.

وی تصریح کرد: ترور شخصیت اینگونه است «حق» را باطل و «باطل» را حق جلوه می‌دهد بنابراین بسیار مهم است جامعه اسلامی بیدار باشد، بصیرت داشته باشد، در فضای غبارآلود جامعه راه، راهبر و راهنما را بشناسد.

تولیت آستان قدس رضوی به نمونه هایی از ترور زبانی اشاره و عنوان کرد: فضای غبارآلود آن روز کار را به جایی رساند که وقتی امام حسن مجتبی(ع) در کوچه و خیابان قدم برمی داشتند کسی به ایشان سلام نمی کرد و سلام ایشان را هم پاسخ نمی دادند.

وی تصریح کرد: همین فضای غبارآلود، صلح با معاویه را به امام حسن مجتبی(ع) تحمیل کرد البته صلح امام حسن مجتبی(ع) نرمشی قهرمانانه و نوعی تغییر تاکتیک در برابر حکومت طاغوت بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: وقتی حضرت علی(ع) را در محراب عبادت کشتند مردم گفتند مگر علی(ع) هم نماز می‌خواند؟!، به فرزندان امیرمؤمنان علی(ع) در کوچه‌های شام می گفتند اینها خارجی هستند و خاکستر روی سرشان می ریختند؛ اینها ترور شخصیتی است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امروز این مردم هستند که در جامعه باید تشخیص دهند چه چیزی حق و چه چیزی باطل است، رهبر معظم انقلاب، مقتدای بصیرت آفرین ما همیشه ما را به بصیرت سفارش می کنند تا سره را از ناسره تشخیص دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: کدام یک از ظالمان عالم در طول تاریخ اعتراف کرده اند که برای آدم کشی آمده‌اند، همه می‌گویند قصد برقراری صلح و آشتی داریم و می خواهیم مردم را منافع‌شان برسانیم، می گویند می خواهیم مردم را به امکانات برسانیم و جامعه را آباد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مردم هستند که باید با بصیرت و هوشیاری خوب را از بد تشخصیص دهند، امام کفر را از امام ایمان تشخیص دهند./934/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات