۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۰۴۲۹۶
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

حفظ انسجام بر حول قرارگاه نماز جمعه برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است و امام جمعه فرمانده این قرارگاه است، گفت: باید با انسجام و وحدت در برابر جنگ نرم دشمن بایستیم و او را در این عرصه شکست دهیم.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید علی آل هاشم در دیدار حجت الاسلام صمد ناصری مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) تبریز، امام جمعه خسروشاه و جمعی از مردم و مسؤولان این شهرستان با اشاره به حادثه اخیر تروریستی در تهران، اظهار داشت: این دشمنی‌ها برای ملت ایران تازگی ندارد و از اول انقلاب بوده است.

وبا بیان اینکه آن چیزی که امروز برای ما لازم است تا در برابر دشمنان نظام اسلامی بایستیم همدلی و وحدت است، ابراز داشت: از آن روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، از همان روزهای نخست دشمنان توطئه را علیه انقلاب اسلامی ایران آغاز کردند و در جریانات مختلف به دنبال ضربه به نظام اسلامی بودند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: دشمن تصور نمی کرد که انقلاب اسلامی به این سرعت جایگاه خود را در داخل و خارج از کشور مستحکم کند بنابراین از همان روزهای آغازین دست به توطئه و دشمنی زدند و در جریانات مختلف مانند جریانات کردستان و آذربایجان غربی به دنبال ضربه به انقلاب بودند.

وی ترورهای سال 58 را از این سنخ دشمنی‌ها دانست و گفت: با انفجار و ترور علما و شخصیت‌های تأثیرگذار بعد از 19 ماه به جایی نرسیدند و جنگ را با ایران تحمیل کردند، جنگ دهه شصت نبرد با دنیا بود، چرا که غرب، آلمانی‌ها، فرانسوی‌ها و شوروی و اعراب منطقه پشتیبان عراق بودند.

حجت الاسلام و‌المسلمین آل هاشم ادامه داد: دشمن با جنگ نیز به جایی نرسید و این دشمنی ها ادامه داشت تا اینکه به روزهای امروز انقلاب رسیدیم، امروز برخورد نظامی را دشمن پرهزینه و بی نتیجه می داند و از این رو با تهاجم فرهنگ و حرکت نرم وارد فاز دیگر نبرد با ایران اسلامی شدند، این جنگ دشوارتر از نبرد سخت دشمن است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است و امام جمعه فرمانده این قرارگاه است، گفت: همه باید در ارتباط با فرمانده و خود قرارگاه نماز جمعه باشند و با برنامه‌های گسترده فرهنگی در برابر این نبرد نرم و دشورار دشمن بایستند تا بتوانیم در برابر نفوذ فرهنگی دشمنی بایستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به مقوله فرهنگ، افزود: رهبر انقلاب در سال‌های اخیر بسیار بر روی مسأله فرهنگ تأکید داشتند، بنابراین بیایید با انسجام و وحدت در برابر این نبرد دشمن بایستیم و دشمن را در این عرصه نیز شکست دهیم.

وی نوک تیز این حملات را متوجه نسل جوان و فرزندان این مرزو بوم دانست و تصریح کرد: باید با برنامه‌های فرهنگی متوع دشمن را زمین گیر کرد./202/854/ب1

ارسال نظرات