۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۰۴۳۶۱
عضو مجمع نمایندگان حوزه؛

مدیر موفق باید خودش طعم فقر را کشیده باشد

حجت الاسلام شاملوئی به راهکارهای توسعه اقتصادی در کشور اشاره کرد و رمز موفقیت یک مدیر را چشیدن طعم فقر دانست.
رونق اقتصادی

حجت‌الاسلام مهدی شاملوئی نماینده طلاب و فضلای استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بابیان اینکه نخستین قدم برای خارج شدن از رکود اقتصادی سالم بودن مسؤولان است، اظهارداشت: در مرحله نخست خود شخص باید سالم باشد، شخصی که سالم نباشد و اطرافیانش را اطرافیان سالمی انتخاب نکند نمی‌تواند موفق باشد، پس اولین گزینه‌ای که شخص می‌تواند موفق باشد این است که خودش سالم باشد .

وی در ادامه گفت: وقتی مردم پس از 25 سال از حضرت علی(ع) به نزد ایشان برای پذیریش حاکمیت رفتند، ایشان فرمودند، به شرطی این سمت را قبول خواهم کرد که کمکم کنید دست اجانب و مفسدان اقتصادی را قطع کنم و اگر پول‌ها و املاکی از بیت‌المال به شما داده‌شده، حتی اگر مهریه زنان شما هم باشد ما این‌ها را می‌گیریم و به بیت‌المال برمی‌گردانیم.

حجت‌الاسلام شاملوئی عنوان کرد: درصورتی‌که مدیران خودشان سالم نباشند و دستشان آغشته به فساد باشد، این شخص زبانش کوتاه است و نمی‌تواند کاری بکند، به‌عنوان‌مثال اگر شخصی برای رسیدن به قدرت به هر فردی دست نیاز دراز کند، قطعاً این شخص در برخورد با فساد موفق نخواهد بود.

وی افزود: دومین مطلبی که می‌توانیم در مسائل اقتصادی موفق باشیم و مشکلات جامعه برطرف شود این است که انسان باید درد فقرا را بفهمد و مدیر باید خودش طعم فقر را کشیده باشد یعنی کسی باشد که خودش از جامعه مرفه نباشد.

نماینده طلاب و فضلای استان لرستان تصریح کرد: زمانی که مدیر بهترین مناصب را داشته باشد، بهترین غذاها را بخورد و بهترین مسکن را داشته باشد، با توجه به این شرایط چگونه درد مستضعفین و فقرا و گریه اشخاصی را که از فقر و تهی‌دستی ناله می‌کنند، را می‌فهمد.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه بیان کرد: مساله بعدی که خیلی راحت می‌شود یک مدیر با فقر برخورد کند این است که باید اطرافیان مؤمن، متدین و متخصص را در کنار خودش قرار بدهد، ولی متأسفانه امروز در جامعه شاهد این هستیم که  به‌جای این‌که از متخصصان و متعهدان استفاده کنند بیشتر بر اساس رابطه‌ای که دارند انتخاب می‌شوند.

 وی افزود: اگر می‌خواهیم در یک جامعه‌ای ازنظر اقتصادی و اصلاح شدن جامعه موفق باشیم، باید حتماً مسؤول اجرایی متعهد، متخصص، پاک‌دامن و پاک دست باشد اگر این‌گونه شد می‌توانیم از این مشکلات برون‌رفت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام شاملوئی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: طبق فرموده ایشان باید آن مسؤول اجرایی و آن حاکم اجرایی که می‌خواهد منصب ریاست جمهوری را بگیرد، به متخصصان و متعهدان داخلی اعتماد داشته باشد و باید دشمن را دشمن بداند.

وی بابیان اینکه در روایات آمده است اگر کسی از دشمن خودش انتظار خیر داشته باشد این نشانه جهالت است، ابراز کرد: اگر انسانی از دشمن خودش انتظار داشته باشد که خیری بهش برسد این موفق نمی‌شود، بنابراین همه ما باید به دنبال این باشیم که اهل‌بیت(ع) به دنبال چه حکومتی بودند همان حکومت را ما برقرار کنیم.

نماینده طلاب و فضلای استان لرستان اظهار داشت: وقتی مسائل دینی و روایات اهل‌بیت(ع) را شخص نفهمد، خیلی راحت روایات و تاریخ اسلامی را تحریف می‌کنند تا آنجایی که می‌گویند، پیغمبر(ص) با قریش و امام حسین(ع) با عمرسعد مذاکره کرد، درحالی‌که هر انسانی که بویی از علم و تقوی داشته باشد این تهمت را به اهل‌بیت(ع) نمی‌بندند.

حجت‌الاسلام شاملوئی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از این مشکلات جامعه بیرون برویم و آنها را حل کنیم، تنها راهی که خیلی زود به نتیجه می‌رسیم این است که پایبند به قرآن و اهل‌بیت(ع) باشیم و راه‌هایی که اهل‌بیت(ع) و قرآن به ما گفته است عمل کنیم.

وی افزود: با توجه به تمام این مسائل ما چندساله می‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم ولی اگر این‌گونه نشد و به آیات قرآن توجه نکردیم و به یهود و نصاری دل‌خوش بودیم که قرآن آنها را مذمت کرده است و می‌فرماید « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصاري أَوْلِياءَ » امروزه در جامعه ما مشاهده می‌شود، نصاری و یهودیت اولیا بعضی از مسؤولان قرارگرفته است، یقیناً برخلاف قرآن، سیره پیغمبر(ص) و اهل‌بیت(ع) است این‌گونه است که خیلی از مشکلات جامعه برطرف که نشده هیچ حتی بیشتر هم خواهد شد./875/ 301/ص

ارسال نظرات