۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۰۴۳۸۳
همزمان با ماه مبارک رمضان صورت می گیرد؛

اجرای طرح «نهضت قرآنی حوزه ‏های علمیه خواهران» در چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح «نهضت قرآنی حوزه ‏های علمیه خواهران» در این استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح با شعار محوری هر استاد، مبلغ و طلبه، روزانه یک جلسه قرآنی برگزار می شود.
قرآن

فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، تقوا را محصول ماه مبارک رمضان بیان کرد و گفت: ماه رمضان برای به خود پرداختن، به خود رسیدن و ذخیره تقوا برای خود فراهم کردن است.

وی ماه رمضان را ماه تصفیه درون بیان کرد و افزود: به یقین استفاده از فرصتهای نورانی این ماه مبارک سبب خودسازی خواهد شد؛ اگر وجودمان پاک شود می توانیم در مسیر بندگی قدم بگذاریم.

اسکندری انس با قرآن در این ماه را بهترین عمل در راستای جرکت در مسیر بندگی خداوند متعال بیان کرد و ادامه داد: قرآن برای همه مراحل زندگی انسان برنامه دارد؛ اگر با مفاهیم و سبک زندگی قرآنی انس گرفتیم به یقین سعادتمند خواهیم شد.

وی، انس با قرآن و مفاهیم نورانی این کتاب آسمانی را مهمترین نیاز امروز طلاب بیان کرد و گفت: راز تبلیغ موفق و حرکت در مسیر نشر درست ارزشهای ناب اسلام تنها با قرآن و انس با مفاهیمش محقق خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، ایجاد فضای انس با قرآن در میان طلاب را یکی از مهمترین رسالتهای حوزه های علمیه بیان و تصریح کرد: به یقین ایجاد فضایی کاملا قرآنی در مدارس علمیه و همچنین فراهم آوردن زمینه آشنایی طلاب با قرآن در سطوح مختلف، رشد و پویایی طلاب را به همراه خواهد داشت.

این مقام مسؤول از اجرای طرح «نهضت قرآنی حوزه ‏های علمیه خواهران» در این استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح با شعار محوری هر استاد، مبلغ و طلبه، روزانه یک جلسه قرآنی، با هدف فعال سازی، تقویت و گسترش فضای انس و تدبر در قرآن در میان اساتید، مبلغات، طلاب و دانش آموختگان برگزار می شود.

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات توجیهی در خصوص اجرای طرح و اطلاع رسانی درباره برگزاری جلسات قرآنی ماه مبارک رمضان و استمرار آن در طول سال با دعوت از اساتید، مبلغات، دانش آموختگان و طلاب به تفکیک پایه های تحصیلی در مدارس علمیه استان، شناسایی و هماهنگی با مراکز و اماکن محلی که درخواست برگزاری جلسات قرآنی داشتند و فراهم نمودن زمینه ادامه همکاری مبلغاتی که قبل از ابلاغ این طرح، به صورت مستمر جلسات قرآن برگزار می کردند، از مهمترین اقداماتی بود که در این استان صورت گرفت.

اسکندری در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در راستای اجرای طرح «نهضت قرآنی حوزه ‏های علمیه خواهران» در این استان با دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان جهت تأمین حق التبلیغ 30 نفر از فعالان برگزاری جلسات قرآنی در طول سال هماهنگی به عمل آمد./302/9457/ب1

ارسال نظرات