۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۰۴۳۹۸

همسر آیت الله علم الهدی درگذشت/ زمان تشییع

حاجیه خانم ریخته گر زاده همسر آیت الله علم الهدی و یار و یاور وی در دوران مبارزات ستم شاهی صبح امروز درگذشت.
همسر علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حاجیه خانم ریخته گرزاده همسر آیت الله علم الهدی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در خراسان پیش از ظهر امروز درگذشت.

مراسم تشییع این مرحومه فردا از ساعت ۱۰ صبح از مهدیه مشهد به طرف حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز می شود و مراسم ترحیم نیز ساعت ٢١ تا ٢٣ در مهديه برگزار خواهد شد.

مرحومه متولد ۱۳۲۵ هجری شمسی از خانواده ای سنتی و مقدس در مشهد بود که پدرش مرحوم حاج مهدی ریخته گرزاده به شغل سماورسازی در خیابان چهنو اشتغال داشت و مادرش را که خانه دار بود در سن ۱۳ سالگی از دست داد.

وی همچون یاوری دلسوز در کنار آیت الله علم الهدی در همه فعالیتهای اجتماعی و سیاسی و محیط خانه و خانواده بود و در بحران های مبارزاتی انقلاب اسلامی و پس از آن نیز در کنار آیت الله علم الهدی حضور داشت و بارها مورد تهدید عوامل شاه، ساواک و منافقین قرار گرفت.

وی دارای ۷ فرزند بود، حجت الاسلام سید حامد علم الهدی فرزند ارشد آیت الله علم الهدی دارای تحصیلات خارج فقه و اصول و معاون امور ایران مجمع جهانی اهل البیت است.

فرزند دوم وی سرکار خانم دکتر جمیله سادات علم الهدی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی و رییس کمیسیون تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و همسر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی است.

فرزند سوم وی سرکار خانم دکتر جلیله سادات علم الهدی دانشیار مدرسه عالی شهید مطهری در رشته فلسفه اسلامی است.

فرزند چهارم وی جناب آقای سید محمدحسن علم الهدی سردفتر اسناد رسمی ۹۰۱ تهران و فرزند پنجم وی، جناب آقای دکتر سید علی علم الهدی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و رییس دانشکده الهیات این دانشگاه است.

فرزند ششم ایشان سرکار خانم زهرا سادات علم الهدی کارشناس ارشد ادبیات دانشگاه شهید بهشتی و فرزند آخر وی جناب آقای سیدماجد علم الهدی دانشجوی دکترای رشته مدیریت فرهنگی است.

خبرگزاری رسا این ضایعه اندوهناک را به آیت الله علم الهدی، تولیت آستان قدس رضوی و سایر بازماندگان تسلیت می گوید./204/933/ب1

ارسال نظرات