۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۰۴۴۸۸
امام جمعه تبریز:

ترویج قرآن راهکار عملی مقابله با تهاجم فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم فعالیت‌های قرآنی را در جنگ نرم کار ساز و شکننده توطئه دشمنان دانست و گفت: گسترش فعالیت‌های فرهنگی حول مفاهیم قرآنی تنها راه مبارزه با دشمنان است.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در دیدار با اعضای مؤسسه مهدقرآن و عترت آذربایجان شرقی با بیان اینکه عرصه امروز مبارزه با دشمنان، نبرد نرم و جنگ فرهنگی است، اظهار داشت: قرآن بهترین سپر در برابر دشمنان است.

وی با بیان اینکه دشمن با ناامیدی در عرصه جنگ نظامی دست به تغییر در استراتژی خود برای مقابله با ایران شد، ابراز داشت: امروز دشمن با ترویج مد گرایی و نا امید کردن جوانان از آینده انقلاب و گسترش اعتیاد به دنبال آن است که پایه های کشور را سست کنند و نسل آینده ساز کشور را دچار پوچی گرداند.

امام جمعه تبریز فعالیت‌های قرآنی را در این عرصه کارساز و شکننده توطئه دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی حول مفاهیم قرآنی تنها راه مبارزه با دشمنان است، این قرآن بود که حزب الله را در جنگ 33 روزه بر دشمن چیره و حماسه دفاع مقدس را در کشور آفرید، بنابراین نباید از قرآن غفلت کرد.

وی با تأکید بر اینکه لازم است تمام شهرهای کشور به ویژه استان رنگ و جلوه قرآنی به خود بگیرند، ادامه داد: هر چه داریم از قرآن است و در سایه این کتاب آسمانی زندگی می کنیم، این امام راحل بود که درود خدا بر او باد این قرآن را از سفره های عقد و طاقچه به متن حکومت کشاند و بستر بهره گیری از مفاهیم قرآنی را بیش از گذشته فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در سال، تصریح کرد: اما نباید قناعت ما به روخوانی، حفظ و قرائت قرآن باشد، انس با قرآن باید توأم با تدبر در این کتاب شریف، فهم آن و عمل به مفاهیم آن باشد که عمل به آن زمینه ساز سعادت انسان است.

وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های من در این استان ترویج انس با قرآن است، گفت: از جمله راهکارهای ترویج قرآن برگزاری مراسمات انس با قرآن به ویژه در نماز جمعه و پیش از خطبه ها است، همچنین تجلیل از نفرات برتر قرآنی و فعال در این عرصه در نماز جمعه می تواند در گرایش به این کتاب آسمانی مؤثر باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با قرآن کریم، گفت: باید به صورت جدی در راستای گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کنیم، دشمن را باید در این نبرد با تمسک به حبل الهی شکست دهیم و بدانیم که این جنگ سخت‌تر است و اگر دچار غفلت شویم، با بیداری متوجه نفوذ نرم دشمن خواهیم بود./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات